Hoe geef je lenzen aan op een rijbewijs?

Stel je draagt lenzen en je haalt je rijbewijs. Moet je dan op het gemeentehuis aangeven dat je lenzen draagt of doet je examinator dat Op zijn formulier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar overal staat dat dmv en code op je rijbewijs wordt vermeld of je lenzen of bril draagt. Hoe zit dat dan?

Antwoorden (2)

Beide niet. Pas vanaf het moment dat je 75 jaar bent is er een oogtest nodig om je rijbewijs verlengd te krijgen. Op dit moment moet je enkel een kenteken oplezen vanaf een afstandje voor je op rijexamen gaat. Maar daarbij is het niet relevant of je al dan niet lenzen of een bril hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast het bovenstaande antwoord (het oplezen van een kenteken) moet je tegenwoordig ook een eigen verklaring in leveren voordat je een examen kunt aanvragen.
Dit moet je zelf doen en kan online via het CBR via je digi-d. Uiteraard zitten er wel kosten aan verbonden.

De eigen verklaring is een vragenlijstje over je lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Deze moet je uiteraard naar waarheid invullen. Er staat ook een vraag bij over bril/lenzen e.d.

http://www.cbr.nl/11100.pp?&cookieprefs=allow