Hoe snel is je slaap dag ritme verstoord?

Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig om weer vroeg op te staan
in verband met school. Ik ga omstreeks 23:30 naar bed
en sta zo rond 7:30 weer op. Maar ik ga soms
uit in de weekend. Ook deze weekend. Het kan dan
erg laat worden. (zo tussen 2:00-5:00).

Heeft dit al meteen invloed op je slaap dag ritme?
Zo ja , na hoeveel dagen is je slaap dag ritme
weer hersteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het weekeind, laat naar bed gaat dan zal je maandag nog wel duf zijn. Maar als je de maandag weer op tijd naar bed gaat, zal het dinsdag weer een stuk beter gaan. Dit is tenminste mijn ervaring na een weekeind doorhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Snel, denk maar aan mensen die in ploegendiensten werken, die doen niets anders dan hun slaapritme omgooien.

Heb zelf jaren alleen 's nachts gewerkt, meestal was ik na 7 nachten 2 nachten kwijt om weer in mijn ritme te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je niet druk, moet je je een dagje wat minder fit, overleef je ook wel weer! have fun van t weekeind ;)