Werkt urine tegen een brandnetel prik ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk het wel, ik had eens een programma bekeken waarin 2 broers een heleboel proefjes uitvoerden met hun lichaam. Daar deden ze ook een proef waarbij ze in een hoop brandnetels liepen. En dan deden ze urine op hun wondjes en ze zeiden dat het kalmerend werken. Als ik vroeger geprikt werd door een netel deden mijn ouders altijd azijn op de prik. De geur is niet zo aangenaam maar het verzacht.

Nee helaas heeft het geen genezende werking op de brandnetel prik. Wat wel schijnt te werken is azijn.

Ja dat werkt wel. Het heeft namelijk te maken met de pH waarde. Brandnetels(gif) is alkalisch, terwijl urine (licht) zuur is. De urine neutraliseert het gif in bepaalde mate.

Ik kan bevestigen dat het werkt, gister nog geprobeerd.. alhoewel ik weet niet of ik het jeukende gevoel minder werd omdat het opluchtende gevoel van plassen overheersend was of dat het met PH waarden temaken had (Misschien beiden). Het voelt wel een beetje ongemakkelijk moet ik zeggen, over je armen heen plassen maar het werkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100