Ik wil graag afvallen door 2 tot 3 uur per dag te sporten. Wie weet waar ik een goed schema kan maken/vinden?

Mijn eetprogramma krijg ik morgen van de diëtiste en is gebaseerd op de richtlijnen van het voedingscentrum.
Nu ben ik al lid van de sportschool en sport nu 2 tot 3 keer per week.
Ik wil nu 2 uur per dag gaan sporten, hoeft niet alleen maar in de sportschool te zijn. Ik wil bijvoorbeeld ook zwemmen, buiten wandelen, fietsen e.d.
Doel: conditie opbouwen en afvallen

Wie kan me helpen aan een goed schema?
Dus niet bijvoorbeeld: ga elke dag een uur lopen.
Maar meer als:
Maandag: 30 minuten wandelen
1 uur zwemmen
20 minuten fietsen
Maar dan voor elke dag van de week en afwisselend.

Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

P90X blijkt heel effectief te zijn. Is een dvd serie. Voordeel is dat je mentaliteit ook verandert.
na een tijdje sport je niet meer om af te vallen, maar is sporten een onderdeel van je leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet gewend bent te sporten is 2 a 3 uur per dag, zoals je wilt erg ambitieus. Als ongeoefende sporter ga je dat niet volhouden en dan loopt alles uit op een (nieuwe) teleurstelling. Bovendien is je blessurelans groot door in 1 x zo veel te willen. Wist je dat als je behoorlijk doorwandelt, 5 a 6 kilometer per uur, heel wat calorieën verbrandt? Je zult zien dat een uurtje doorwandelen of doorfietsen per dag i.c.m. een verantwoord dieet een uitstekend resultaat geeft en dat is wél vol te houden.
Als je ongeoefend bent is je programma een tikkeltje te ambitieus. Los van de blessurekansen is de kans om dit vol te houden niet erg groot. Ik wil je niet ontmoedigen, maar kies voor een doel dat haalbaar is. Ongetwijfeld heb je al eerder je doel niet gehaald (zoals vele afvallers!).
Veel mensen weten niet dat je met een uurtje stevig doorwandelen per dag , 5 a 6 km per uur of doorfietsen (je hoeft niet te racen) heel wat calorieën verbrandt. Een uurtje per dag samen met een goed dieet is wél vol te houden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je normaal weinig sport is het erg onverstandig om direct fanatiek aan twee uur per dag te gaan.
Ik zou het opbouwen, om blessures te voorkomen en je lijf de kans te geven om te wennen aan de nieuwe stijl van bewegen.

De dagen die je naar de sportschool gaat, aanhouden.
(ik neem even maandag/woensdag/vrijdag sportschool)

Maandagochtend: 20 minuten doorwandelen op verharde weg (blokje om)
Maandagmiddag: Boodschappen halen op de fiets.
Maandagavond: Sportschool

Dinsdagochtend: Het hele huis stofzuigen ;-)
Dinsdagmiddag: 4 sets van 32 buikspieren, 4 sets van 32 beenspieren (links en rechts)
Dinsdagavond: 30 minuten doorwandelen op verharde weg

Woensdagochtend: Sportschool (groepslesje Zumba ofzo)
Woensdagmiddag: Sauna pakken
Woensdagavond: uitrusten, de week is doormidden

Donderdagochtend: Even uitwaaien en een flink stuk fietsen (ca 30-40 minuten)
Donderdagmiddag: 4 sets van 32 buikspieren, 4 sets van 32 beenspieren (links en rechts)
Donderdagavond: Joggen volgens intervalschema. 2 minuten joggen, 1 minuut wandelen. Dit 5-10 keer herhalen

Vrijdagochtend: Sportschool (groepsles bodytoning, steps/aerobics van 50 minuten + 20 minuten apparaten)
Vrijdagmiddag: Rustmiddag
Vrijdagavond: Blok om, 30 minuten doorwandelen.

Zaterdag: Flinke wandeling door de velden, bossen. Neem een hond mee, die is lekker actief. (1.5 uur, volgens uitgestippelde route)

Zondag: Zwemmen (familiedagje, of wat baantjes trekken ca 50 minuten)

Succes!