Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat ik met mijn (zachte) lenzen bij mijn linkeroog minder scherp zie dan mijn rechter?

Of is het mogelijk dat je met beide ogen evenveel ziet? Ik heb namelijk aangegeven dat mijn linkeroog weinig zicht had. Daar hebben ze nu 0,5 bij gedaan. Nu zie ik wel beter maar als ik mijn handen voor elk oog houd zie ik met rechts nog wel scherper. Moet ik dit opnieuw aangeven? Ik zit nog in de proefperiode van de lenzen. ( het zijn cilinderlenzen). Voor de rest bevallen ze prima. ( het zijn zachte lenzen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
868

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

heb je ze niet perongeluk verwisseld heb ik ook wel eens gehad even terug naar de opticien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeker aangeven. Het kan zijn dat de cylinder in de linkerlens onder een andere hoek moet staan, dan dat deze momenteel staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker aangeven. Het is absoluut mogelijk om met beide ogen even scherp te zien. Waarschijnlijk zit je nog niet op de juiste sterkte. In een proefperiode van lenzen wennen je ogen aan de lenzen, waardoor de sterkte soms ook aangepast moet worden. Sterkte van lenzen is namelijk anders dan die van een bril.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding