Hoe wordt je tweehandig?

Toegevoegd na 6 minuten:
Reactie op het eerste antwoord dat ik eigenlijk al wel verwacht had, hoe lang gaat dit duren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het begint bij bewustwording. Als je rechts bent, dan doe je alles zonder na te denken met rechts.

Plak hier en daar briefjes op met: LINKS!

Begin met simpele dingen, zoals een glas water inschenken, roeren in de pan, je glas of kopje pakken enz.

Na een tijdje zul je hieraan wennen en zal het bijna automatisch gaan.

Vervolgens bedenk je moeilijkere handelingen. Je moet namelijk je fijne motoriek trainen. Knippen met links, schrijven enz.

Als je dit iedere dag bewust doet, ben je na een maand al heel ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

oefenen oefenen oefenen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat veel dingen gemaakt zijn voor rechtshandigen, ben ik redelijk tweehandig als linkshandige. Het moeilijkste is je fijne motoriek, dus wen je bijv aan met je 'verkeerde' hand poppetjes of bomen of zo te tekenen, als je aan de telefoon zit, en ga met je 'verkeerde' hand afwassen ed.
Het gaat sneller dan je denkt ! Suc7 !