Hoe kan het dat je soms een uur je plas op kan houden en soms maar 5 minuten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij mij ligt het aan mijn zenuwachtigheid. Ben ik zenuwachtig, dan moet die plas er snel uit. Ben ik rustig, dan kan ik de plas lang ophouden.

Als ik koffie of bier heb gedronken, moet de plas er ook sneller uit, maar dat heeft met de hogere urineproductie te maken.

In jouw geval zal het er ook van afhangen hoe de baby op dat moment ligt, of in welke richting hij trappelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

heeft met verschillende factoren te maken, maar in jouw (mag ik jou tegen u zeggen) geval heeft het te maken met de positie waarin de baby ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spanning maakt dat je de plas nu meteen moet laten lopen, en ontspanning maakt de blaas weer rustiger...

Het is de spanning, dus...

Toegevoegd op 20-06-2009 18:20:17
En van de mate van vulling natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ervaring is dat spanning, stress dus, of fysieke druk de het gevoel van een volle blaas versterken...

tijdens periodes waarin de baarmoeder vergroot is, dat kan zijn vanwege een zwangerschap, maar ook tijdens menstruaties en overgang, drukt de baarmoeder op de blaas en geeft een gevoel van vaker te moeten plassen...

de ervaringen van hoe dit bij heren is, laat ik aan anderen over...

ook tijdens momenten van diep ontspanning, bijvoorbeeld tijdens een massage kan het voorkomen dat er geplast moet worden, hoewel de blaas pas kort tevoren is geleegd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het met "druk" te maken heeft. Hoe meer "druk" hoe minder lang je kunt wachten. Tja, en waar die "druk" vandaan komt, dat weet ik niet.