ik voel geen pijn hoe komt dat???

ik voel geen pijn en ben heel sterk voor mijn leeftijd, toen ik een jaar of 10 was heb ik mijn aquarium vol met 100 liter weggeduwt om een muntje te pakken, ik dacht dat het kwam omdat er iets onder lag waardoor dat hij zo makkelijk wegrolde, maar laatst toen ik in mijn vinge rsneed voelde ik er niks van en dat heb ik iedere keer ik sloeg mezelf expres een keer met een wat grotere steen op me knie hand en op mijn gezicht het bloedde wel maar ik voelde niks. en bij natuurkunde gingen we een proef met elektriciteit doen, het was de bedoeling dat er bij een proefje een schok door je lichaam heen ging lopen maar ik voelde het niet komt dit (even tussendoor ik ben niet heel slim) omdat ik om het zo te zeggen niet zo slim ben en me pijn uitzet ofzo ik hoop graag reactie te horen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Heeft iets met overdracht naar de hersenen te maken en daar schort er blijkbaar wat bij jou:Pijn ontstaat doordat de pijnvoelers (het pijnzintuig) een signaal naar je hersenen sturen wanneer ze geprikkeld worden bij beschadiging van weefsel. Op deze manier merk je het wanneer je je teen stoot of wanneer je in je vinger zou knippen.

Het pijnzintuig bestaat uit zenuwen die door het hele lichaam verspreid liggen. Het voelen van pijn is vervelend maar ook belangrijk zodat je op tijd bijvoorbeeld je vinger wegtrekt en voorkomt dat je hem echt doorknipt.
fremar