Ik heb fibromyalgie. Wat kan ik doen om mijn kwaliteit van leven (studeren, gezin enz) te verbeteren?

De diagnose is gesteld door de huisarts en reumatoloog. Ik ben ook hypermobiel, heb pms en cts.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt aan de reumatoloog vragen of hij je ksn doorverwijzen naar een revalidatie arts (bij de meeste ziekenhuizen verbonden) Deze kan samen met jou een prohramma opstellen hoe je het beste je energie kunt verdelen. Hier zijn vragenlijsten voor die je thuis moet bijhouden. Het is vooral hoe je jr activiteiten indeeld en verdeeld waardoor je de minste klachten hebt.

Zorg dat je een goede week planning heb. Waar je ook ruimte heb om het een en ander in te schuiven. ( mocht het die dag niet lukken. Of als je energie over hebt.) probeer dagelijks te sporten, zwemmen of fietsen is erg goed.15- 30 min is al voldoende Eis niet teveel van jezelf, maar ook zeker niet te weinig. Zoek regelmatig de warmte op.. Door een warm bad, sauna of electrische deken. Schakel hulp in dmv schoonmaakster of oppas waar nodig. Het is even volhouden nu... Naar alle waarschijnlijkheid is er over 5-10 jaar eindelijk een medicijn dat echt gaat werken. De oorzaak hebben ze eindelijk gevonden.

Zoek hulp bij een lifestylecoach en doorloop daarmee samen een leefstijloptimalisatietraject. Je energielevels zullen toenemen, de klachten afnemen en de levenskwaliteit zal groter worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100