Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is ADD behandelbaar?

Wat zijn de meest voorgeschreven medicijnen en werken deze ook?

Toegevoegd na 5 minuten:
Vraag gaat over volwassenen en kinderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het meest gebruikte medicijn is Ritalin, en het werkt verbazingwekkend goed. Let wel op: je moet voor ritalin zeker weten dat je ADD hebt, dus eerst goed uitzoeken of dat wel het geval is. Daarna kan een arts ritalin voorschrijven.

Ritalin nemen zonder dat je ADD of ADHD hebt, kan zeer negatieve effecten hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ritalin heeft ALTIJD een hele nare bijwerking, het is namelijk enorm groei-remmend! Dat is ook de reden waarom ADD/ADHD kinderen altijd 'doorschieten' na het stoppen met Ritalin. Mijn zoon bv is op 12 jarige leeftijd gestopt bij een lengte van 1.60m, nu 6 jaar later is daar maar liefst 33 cm bij gekomen, dat is dus een groei van bijna 5mm per maand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat de vraag over kinderen ging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hamabo daar had ik inderdaad ook last van, toen ik op concerta overging, ging de groei veel sneller in werking
het beste medicijn tegen add is aandacht geven
de meeste kinderen die adhd hebben of add hebben hebben aandacht tekort.

Toegevoegd na 19 minuten:
kijk ook eens naar de herkansing van prem.
daar zie je kinderen die onspoort zijn met adhd gevallen er tussen.
zoek de oorzaak van adhd niet alleen bij het kind maar kijk ook eens naar de omgeving waar in hij leeft dus het hele gezin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
add of adhd is niet echt behandelbaar. het enige wat je tegen adhd kan doen zijn ritalin of concerta slikken (zelf heb ik het ook, en hoef er geen medicatie meer voor te slikken).

voor add kijk eens op: http://www.helpguide.org/mental/adhd_medications.htm

http://www.keepkidshealthy.com/medicine_cabinet/ADHD_medications.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken inderdaad ritalin/concerta. Nu ook een anti-depressiva wellbutrin.
Ik heb heeeeeel veel gehad aan www.hersenstorm.com. Daar lees je alles over adhd/add voor familie, voor jezelf, even lachen, medicatie, alternatieve hulpmiddelen enz enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding