hoe kan je snel en goed kilo's kwijt raken? + wat meer spierkracht

ik ben geen echte sportheld, maar ik wil graag een beetje meer power (spierkracht) en wat kilo's kwijtraken. Ik wil graag wat meer sporten enz. maar zijn er meerdere en evnt. snellere manieren om kilo's kwijt te raken zonder sportschool en gezonder eten (ik ben daar best toe bereid maar gewoon kijken of er ook nog extra opties zijn)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste manier om af te vallen is gewoon gezonder/gevarieerder (en minder) eten en goed bewegen.

Je geeft tevens aan dat je meer spierkracht wilt hebben. Je weet blijkbaar niet dat spieren meer wegen dan vet he? Het kan dus zijn dat jij je uit de naad werkt met de zware apparaten en dat je alleen maar aankomt, terwijl je wel minder eet. Dat kan gebeuren doordat je dan dus meer spieren hebt (wat wel veel gezonder is dan vet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor wat betreft het eten moet je niet meer snoepen of tussendoortjes nemen. Neem alleen maar 3 goede gezonde maaltijden per dag (regelmaat is belangrijk).
Drink veel water.

Als je niet naar de sportschool wilt gaan dan zou je bijvoorbeeld thuis:
Je kunnen opdrukken (voor de borst spieren).
Buikspieren kunnen doen
Touwtje kunnen springen (goed voor de benen en de billen en je conditie)
Je kunt natuurlijk ook wat lichte gewichtjes kopen om bijvoorbeeld je biceps een beetje te trainen.
Fietsen is ook goed voor je beenspieren.

Voor de rest zijn er natuurlijk nog mee dingen mogelijk maar dan zul je wel wat moeten aanschaffen indien je niet naar de sportschool wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edje, tussendoortjes mogen best, 2 per dag, zolang ze verantwoord zijn (bv 1 evergreen of 1 sultana of 1 plak ontbijtkoek), dit helpt juist de spijsvertering op gang houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, als het maar verantwoorde tussendoortjes zijn. Maar wanneer er veel water gedronken wordt dan zal die behoefte minder zijn. En een fruit tussendoortje mag natuurlijk altijd. Wat zeg ik....moet natuurlijk!
Voor meer spieren heb je meer eiwitten nodig.

Verminder de koolhydraten en eet wat meer eiwitten.
Dus meer mager vlees en vis, meer noten, peulvruchten, zuivelproducten. Natuurlijk wel je groente en fruit blijven eten.

Minder geraffineerde producten zoals witbrood, koekjes, snoep en suiker, kant en klaar maaltijden enz.

Daarnaast kun je spieroefeningen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je levensstijl te veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De belangrijkste vraag is: wil je nu echt gewicht kwijt, of eigenlijk centimeters? Meestal zeggen mensen dat ze af willen vallen, en bedoelen dan dat ze weer in de kleren van vorig jaar willen passen , of er gewoon minder dik uit willen zien op het strand...
Als je echt gewicht kwijt wil, is de snelste oplossing de sauna. Flink zweten, elke liter zweet weegt weer een kilo... Komt er natuurlijk meteen weer bij als je daarna gaat drinken. Je kan ook (iets minder snel) drastisch dieten. Niet de gezondste methode, en ook gewoonlijk niet blijvend.
Als je vooral centimeters kwijt wil, en de weegschaal daarbij minder belangrijk is, dan kan je het beste gezond eten bij de maaltijden. Tussendoortjes, snoep en zoutjes laten staan, en vooral heel veel bewegen. minstens drie maal per week een uur zware lichamelijke arbeid (hoeft niet per sé in de sportschool, sjouwen met cementzakken op een bouwplaats werkt minstens net zo goed... Dan kweek je spieren. Maar omdat speirweefsel meer weegt dan vetweefsel, val je er niet zo snel van af. De centimeters gaan wel sneller.... Bijkomend voordeel: ook als je ze niet gebruikt verbranden spieren vele malen sneller dan vetweefsel, waardoor het makkelijker wordt om op gewicht te blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is er geen snelle mannier van kilo's kwijtraken. Wat je wel kan doen is zoal eerder genoemd is je lifestyle veranderen. Gezondere keuze maken bij het eten, gevarieerd en minder 'processed food' eten. Verder hoort voldoende beweging in een gezonde lifestyle. Bij beweging is het belangrijk dat je vooral moet doen wat je leuk vindt, anders kan je het niet volhouden.
Er zijn vele alternatieven naast sporten, een stukje lopen met je hond (als je er één heb) altijd de trap kiezen ipv lift, je huis schoon houden bijvoorbeeld badkamer goed schoon 'scrubben' verbruik je ook heel veel energie.

Succes ;)