waarom heeft een matras 7 comfort zones?

Ik ben toe aan een nieuw matras, ik ben 155 lang en weeg 62 kilo zitten dan die comfort zones dan wel op de juiste plaats? ik overweeg om een koudschuim matras te kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een matras heeft niet 7 comfort zones.
Het kan wel, maar is niet per definitie zo.

Matrassen kunnen onderverdeeld zijn in zogenaamde comfortzones. Deze zones zijn aangepast aan het lichaamsdeel dat hierop ligt. Dus feitelijk houden ze rekening met het gewicht en de druk die uitgeoefend worden. Hierdoor vormt de matras zich meer naar het lichaam.

Bij de meeste matrassen zullen die zones wel afgestemd zijn om het huidige gemiddelde gewicht. Maar dat is lang niet zeker.
Je kan bij een matras nooit zien wat er in zit en ze gaan jouw heus niet vertellen dat ze een goedkoper stuk schuim aan het voeteneind bijgeplakt hebben.

In ieder geval kan een goede matrassenleverancier jou wel laten zien waar die comfortzones zitten. Vervolgens ga jij liggen op dat matras en voelt hoe het voelt.

Het ideale matras bestaat niet, elke matras heeft zijn voor- en nadelen.