Ik moet bijna ongesteld worden, maar ik ga morgen zwemmen. Moet ik dan een tampon indoen?

Ik moet ongeveer morgen weer ongesteld worden, maar ik ga zwemmen morgen. Is het verstandig om dan een tampon in te doen? Zoniet, wat moet ik dan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simpele test. Steek je vinger naar binnen en veeg hem af aan een wc papiertje is het verkleurd dan zeker weten een tampon in. is het wit. Dan niet voor de komende 3/4 uur.
Krijg je plots hevige pijnen. Dan zou ik direct terug naar de kleed hokjes gaan en een tampon er in stoppen.

Antwoorden (4)

Ik zou het wel doen. Je wilt het risico niet lopen om in het zwembad ongesteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat is waar alleen ik heb ook gehoord van mensen dat het niet goed is als je een tampon indoet als je niet echt ongesteld bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan best hoor, ookal ben je niet ongesteld
Je kunt dat doen ja, dat is ook verstandig maar de vraag is of je vagina niet te droog is om de tampon er in te krijgen. Probeer het met een wat kleinere maat, de kans is groter dat het dan wel lukt en je begint meestal niet met een stroom bloedverlies, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Je doet pas een tampon in wanneer het vloeien is begonnen. Als het nog niet aan de gang is op het moment dat jullie gaan zwemmen, dan kun je er zeker van zijn dat dit in het water niet gaat gebeuren. Dan ga je het pas merken nadat je uit het water gekomen bent. Je gaat dan meteen naar het kleedhokje om je te beschermen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Hier staat uitgelegd waarom je geen tampon moet dragen als je niet ongesteld bent: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/tampon-indoen-ongesteld.116735
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel een fabeltje dat je geen bloedverlies zou hebben tijdens het zwemmen en het lijkt mij verschrikkelijk om na het zwemmen verticaal onder de douche te staan net als je een minidruppeltje verliest. Dat lijkt namelijk meteen heel wat in het water en iedereen ziet het.
Amadea
10 jaar geleden
Welnee, dat wordt direct door zoveel meer vocht verdund dat anderen dat niet zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan je werkelijk garanderen dat dat niet zo is. Geen risico nemen, iedere vrouw weet wat er gebeurt met menstruatie onder de douche.
Amadea
10 jaar geleden
Ik ben een vrouw en heb er ruime ervaring mee. Pas wanneer de menstruatie in volle hevigheid bezig is merk je het onder de douche. Echt niet op het moment dat pas de eerste druppel valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de douch zie je het toch niet? (Bij mij i.i.g niet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens Amadea, een paar jaar geleden stond dat ook nog op de site van OB. + ( Dat je een tampon pas in mag brengen als je menstruatie begonnen is)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij is 'het eerste druppeltje' al gelijk erg. Daarbij doe ik altijd voor ik ongesteld wordt al een tampon in, om te voorkomen dat ik wakker wordt met bloed in mn ondergoed. Zo slecht is het niet hoor.
Amadea
10 jaar geleden
Een maandverbandje lijkt mij in dat geval toch beter, als jij er niet door wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja dat werkt niet als je gaat zwemmen amadea en niet iedereen houdt van maandverbandjes....
Amadea
10 jaar geleden
Mijn reactie was gericht aan Ytje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik wel.
het is goed om een tampon in te doen voor de zekerheid, het is wel vaak zo dat als je ongesteld bent en bijvoorbeeld in bad gaat dat het dan stopt door water, maar niet bij iedereen is dat zo