Ik heb opeens rood paarsachtige vlekken op mijn bijde bovenbenen wat zijn het precies en hoe kom ik er van af? Zie foto

Ik hen sinds kort paarsachtige vlekken op mijn bovenbenen kan iemand mij zeggen wat het precies zijn en hoe ze zijn ontstaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rook je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laptop op schoot?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spataderen?

Het beste antwoord

Dat ziet er uit als een lichte vorm van kachelbenen.

Dat komt door veelvuldig gebruik van warmte (b.v. een kruik) op je benen. En eraf komen doe je niet.

Maar ik zou toch even langs de huisarts om er even naar te laten kijken om zeker te weten dat het niet iet anders is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey zoiets heb ik op mijn dijen als ik in de zomerzon zit, maar dat gaat ook weer weg, is dat hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (3)

Toch mee oppassen want dergelijke vlekjes (maar dan kleiner en meer in aantal) kunnen wijzen op hersenvliesontsteking. Maar dat zal het wellicht niet zijn, want dan zat je nu niet meer achter je PC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Striae zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan als iemand snel dikker wordt.
Het bindweefsel wordt onderhuids door te grote spanning verscheurd, wat niet pijnlijk is, maar wel leidt tot paarsrode strepen die na enige jaren in witte littekens overgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen: livedo reticularis zie link. Bij meningitis heb je koorts en nekstijfheid dus dat lijkt me minder waarschijnlijk (en vlekjes zien er anders uit)