Hoe kan je (open) snij-wonden het best afplakken zonder dat het aan de wond gaat kleven?

Ik heb wat snijwonden en ik had dus een verbandje eromheen gedaan, wil ik dat eraf halen, trek ik heel die wonden weer open.. Mijn vraag dus: hoe kan je dit beter afplakken? Het bloed nog lichtjes, maar is niet helemaal open. Pleisters zijn te klein. Heb verbandjes, gaasjes en drukverbandjes.. Ik had op google gelezen dat je Nestosyl Classic crème erop moet smeren, dan een gaasje en dan het verbandje.. Maar dit middel heb ik dus niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt misschien, weet niet zeker of dt werkt, misschien een verbandje erop doen met wat creme wat wonden heelt (weet niet zo hoe die heet), en dan er geregeld opsmeren. Bij mij is dat wel goed gelukt, alleen dat waren kleine wondjes. En anders gewoon niks als dat lukt, dan zal het ook sneller helen.

Knip zwaluwstaartjes van een rolletje leukoplast. Dat blijft ook plakken, maar werkt als een soort hechting, zodat de wond mooi kan genezen. Laat het zolang zitten totdat het vanzelf loslaat. (In de link staat dat het om automutilatie gaat, daar verdenk ik je niet van, maar dit is een goed voorbeeld hoe je het moet doen).

Bronnen:
http://www.automutilatie-site.nl/snijwonden.html

Gebruik Melolin compressen: Melolin bestaat uit een uitstekend absorberend katoen/acryl wondkussen, dat aan één zijde van een zeer dunne geperforeerde polyester film is voorzien. Deze (glimmende) filmzijde van het kompres dient direct op de wond geplaatst te worden. Voordelen Niet-verklevende geperforeerde film De gladde film is voorzien van micro-perforaties waardoor exsudaat in het wondkussen wordt geabsorbeerd, zonder dat het kompres aan de wond verkleeft. Hierdoor wordt beschadiging van nieuw gevormd epitheel tijdens verbandwisselingen voorkomen. Uitstekend absorberend wondkussen Het wondkussen absorbeert wondvocht optimaal, waardoor doorlekken tot een minimum beperkt wordt. Zacht Melolin werkt als een stootkussen en beschermt de wond tegen verder letsel.

Bronnen:
http://www.smith-nephew.com/nederland/prod...

ikzelf gebruik in zulke situaties een curaplast zelfklevend verband ,als de wond dan ophoudt met bloeden en de wond weer droog is maak ik het verband nat en kan het heel gemakkelijk weer verwijderen,zonder dat het wondje weer opengaat.

Bij de apotheek kan je vette gazen kopen die kan je onder het verband doen zodat het niet blijft kleven. Dit gebruikte ik zelf ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100