Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je (open) snij-wonden het best afplakken zonder dat het aan de wond gaat kleven?

Ik heb wat snijwonden en ik had dus een verbandje eromheen gedaan, wil ik dat eraf halen, trek ik heel die wonden weer open.. Mijn vraag dus: hoe kan je dit beter afplakken? Het bloed nog lichtjes, maar is niet helemaal open. Pleisters zijn te klein. Heb verbandjes, gaasjes en drukverbandjes.. Ik had op google gelezen dat je Nestosyl Classic crème erop moet smeren, dan een gaasje en dan het verbandje.. Maar dit middel heb ik dus niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je beter bij je arts hulp kunt zoeken n.a.v. een vorige vraag.
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/littekens-mensen-wit-anderen-dezelfde.446172
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
I know. Maar rond dit tijdstip is t gesloten.. En ze zijn daar (therapie) niet van de praktische oplossingen maar van het kijken naar waarom etc. Dus vandaar dat ik met praktische vragen hier kom.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kunt misschien, weet niet zeker of dt werkt, misschien een verbandje erop doen met wat creme wat wonden heelt (weet niet zo hoe die heet), en dan er geregeld opsmeren. Bij mij is dat wel goed gelukt, alleen dat waren kleine wondjes. En anders gewoon niks als dat lukt, dan zal het ook sneller helen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Knip zwaluwstaartjes van een rolletje leukoplast. Dat blijft ook plakken, maar werkt als een soort hechting, zodat de wond mooi kan genezen. Laat het zolang zitten totdat het vanzelf loslaat. (In de link staat dat het om automutilatie gaat, daar verdenk ik je niet van, maar dit is een goed voorbeeld hoe je het moet doen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, alleen lukt dat niet, de sneeën zitten te dicht op elkaar, dus als ik een zwaluwstaartje over 1 sneetje plak, dan zit het plakgedeelte op een ander sneetje (als je het nog begrijpt haha) en sowieso heb ik liever iets met een verbandje, zodat het ook niet zichtbaar is. maar toch bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, een tubetje Nestosyl moet je echt eens in huis halen, het is een multifunctioneel product, het helpt tegen jeuk, tegen insectenbeten, Bij lichte snij- en brandwonden en huidirritatie.
Je kunt ipv Nestosyl ook betadinecreme, zinkzalf, sudocreme, , of steriloncreme onder een gaasje doen en daarover heen een verbandje of een stukje bandafix. Zorg wel dat je hygiënisch te werk gaat met wonden, dus geen zalf of creme uit een pot of tube gebruiken waar je al een keer met vieze vingers ingezeten hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
& crea, nogmaals bedankt voor je reactie. Zal toch maar even dat middeltje halen :)
Gebruik Melolin compressen:


Melolin bestaat uit een uitstekend absorberend katoen/acryl wondkussen, dat aan één zijde van een zeer dunne geperforeerde polyester film is voorzien. Deze (glimmende) filmzijde van het kompres dient direct op de wond geplaatst te worden.







Voordelen






Niet-verklevende geperforeerde film
De gladde film is voorzien van micro-perforaties waardoor exsudaat in het wondkussen wordt geabsorbeerd, zonder dat het kompres aan de wond verkleeft. Hierdoor wordt beschadiging van nieuw gevormd epitheel tijdens verbandwisselingen voorkomen.

Uitstekend absorberend wondkussen
Het wondkussen absorbeert wondvocht optimaal, waardoor doorlekken tot een minimum beperkt wordt.

Zacht
Melolin werkt als een stootkussen en beschermt de wond tegen verder letsel.
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden
ikzelf gebruik in zulke situaties een curaplast zelfklevend verband ,als de wond dan ophoudt met bloeden en de wond weer droog is maak ik het verband nat en kan het heel gemakkelijk weer verwijderen,zonder dat het wondje weer opengaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de apotheek kan je vette gazen kopen die kan je onder het verband doen zodat het niet blijft kleven. Dit gebruikte ik zelf ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding