Ik slaap over het algemeen nogal licht. Krijg ik dan wel voldoende slaap?

Als baby sliep ik al licht.

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

jawel, als je maar zorgt dat je je lichaam maar genoeg tijd geeft om te slapen, als je lichaam slaap nodig heeft, val je vanzelf wel in slaap en dat je licht slaapt, maar verder dan niet veel uit.

Natuurlijk. Zelfs slapen is niet noodzakelijk, maar rusten des te meer. Wanneer je voldoende rust krijgt is er niets mis hoor.

Het valt natuurlijk op als je snel van kleinigheden wakker wordt maar dat wil niet zeggen dat je geen diepe slaap hebt. Van droomslaap is bewezen dat we dat niet kunnen missen en dat als ons dat wordt onthouden dat we dan knorrig worden. Van diepe slaap weet ik niet wat de effecten (van het ontbreken) zijn. Maar ik denk dat je die ook hebt; je kunt niet concluderen uit snel wakker worden dat je geen diepe slaap hebt.

Ik slaap ook heel licht en wordt van het minste geluid wakker. Het zou het beste zijn om alleen te slapen zodat je geen last hebt van het omdraaien of snurkgeluiden van je partner. (even aangenomen dat je die hebt.) Als je een aantal keren per nacht wakker wordt van geluiden, dan mis je dus slaap en wordt je ook nog eens gestoord in je slaapritme. Bij licht slapen krijg je dus voldoende rust, maar niet als je vaak wakker wordt.

Ja hoor je merkt snel genoeg wanneer je te weinig slaap krijgt. Ben zelf ook een lichte slaper, wordt ook geregeld wakker nachts maar ben overdag goed uitgerust en fit.

als je voor jou gevoel goed uitgerust bent is het goed. als je er last van hebt kun je er een keer mee naar de huisarts gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100