Wat kan ik doen om pfeiffer weg te houden?

Ik heb een dik half jaar pfeiffer gehad. Het begon iets meer dan een jaar geleden dus ik ben er nu zo'n half jaar af.
Af en toe heb ik last van een terugval, dan ben ik één dag erg moe, de dagen daarvoor zijn niet per se extra intensief geweest.

Welke voedingsstoffen/activiteiten zorgen voor die extra vermoeidheid, en wat moet ik doen en laten om niet teveel terugvallen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik, maar dat is mijn vraag ook niet. Mijn vraag is hoe ik de terugvallen - die ik nog wel heb - tegen kan gaan.
Ivana
10 jaar geleden
Jawel, pfeiffer kan je meerdere malen krijgen. Er bestaat een langdurige vorm, of een korte felle met koorts waarbij je op bed moet blijven. Zorg dat je voldoende rust neemt en goed eet. Het kan lang duren voordat je je weer de oude voelt. Neem tijdelijk niet te veel hooi op je vork en ga op tijd naar bed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt volgens mij alleen maar verschillende varianten van Pfeiffer krijgen, niet dezelfde 2x.
En bij mij is Pfeiffer dus over, alleen merk ik af en toe nog dat ik een terugval heb. Willen jullie trouwens reageren bij 'antwoord' en niet bij 'reactie'? :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reacties moet je plaatsten bij reacties fidoleco.... antwoorden bij de antwoorden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat begrijp ik, Pelle. Maar Ivana geeft volgens mij gewoon een antwoord... en spekkiebekkie ook. Toch? En ja, dan heb ik mijn vraag verkeerd geformuleerd, ik bedoelde: willen jullie je antwoorden geven bij 'antwoord' in plaats van antwoorden bij reacties?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee fido, het zijn geen antwoorden en die zouden ook meteen verwijderd worden door de moderators. Daarom hebben zij die reacties in de reacties gezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Zorg dat je voldoende rust neemt en goed eet. Het kan lang duren voordat je je weer de oude voelt. Neem tijdelijk niet te veel hooi op je vork en ga op tijd naar bed." is toch een antwoord?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar vond Ivana dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal dan inderdaad. Ik ben hier ook nog maar net nieuw, jij schijnbaar niet, jij zal het weten.

Het beste antwoord

pfeiffer kan overgaan op cvs / me. dan blijf je dit houden, wat misschien een beetje kan helpen is vit c hoge dosis, 2000 mg. lukt het niet... vit d laten checken en
l-carnitine (dit moet even apart op het labformulier ingevuld worden). sterkte!
(Dit ter ondersteuning)

Toegevoegd na 43 seconden:
verder proberen niet over je grenzen te gaan. fysiek en mentaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pfeiffer komt bijna nooit meer terug, als die virus in je bloed zit en bestreden is door je lichaam, (daar is het waar je zo moe van word)komt het bij 1 op de 100.000 mensen in hele lichte vorm terug. Dus ik vermoed dat je het nog wel heb of er is een andere oorzaak dat je moe bent.