Hoeveel placebo pillen van yaz 24+4 moet ik slikken?

Kan ik ook een enkele placebo pil innemen, en daarna met een nieuwe strip beginnen of moet ik alle vier placebopillen innemen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Je moet alle placebopillen slikken. De clou daarvan is namelijk dat je elke dag een pil slikt, en daarom minder snel het een keer zal vergeten. Het is jouw stopweek, dus je lichaam moet de tijd krijgen om een onttrekkingsbloeding geregeld te krijgen.
Amadea
10 jaar geleden
U moet in elk geval vier dagen laten voor u een nieuwe strip gegint,of u dan die placebopillen pakt of niet zal wel geen verschil uitmaken want die bevatten toch geen actieve stoffen.Het direct beginnen aan een nieuwe strip zonder vier pilloze dagen wordt niet aangeraden en mag enkel na overleg met de arts.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar haal je die informatie vandaan?
fremar
10 jaar geleden
Lezen van de bijsluiter,en opgezocht uit wat die placebo pillen bestaan(daar zit niets werkbaar in,niets dat eigenlijk zin heeft)...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik haal mijn tekst OOK uit de bijsluiter en waarom zet je je bron er niet bij?
In principe moet je er gewoon vier slikken maar er kunnen redenen zijn dat je er minder dan vier slikt:

Je kunt één pil slikken om je menstruatie te verschuiven, dat mag gewoon, je kunt zelfs kiezen tussen GEEN placebo slikken, één, twee of drie of dus gewoon vier. Om je menstruatiedag te verschuiven mag je niet meer dan 4 placebopillen slikken, dan ben je niet meer veilig.

"Als u de tabletten volgens de aanwijzingen inneemt, zal uw menstruatie tijdens de placebodagen beginnen. Als u de begindag van uw bloeding moet veranderen, ver
minder dan het aantal placebo dagen waar op u de witte placebotabletten inneemt (maar maak er nooit meer van, 4 is het maximum aantal dagen !).
Bijvoorbeeld : als u met de placebotabletten op een vrijdag begint en u wilt dat verschuiven naar dinsdag (3 dagen eerder) dan moet u 3 dagen eerder dan gebruikelijk met een nieuwe strip beginnen.
Het is mogelijk dat u tijdens deze periode geen bloeding krijgt . U kunt in dat geval
last krijgen van spotting (bloeddruppels of -vlekjes) of een doorbraakbloeding.
Als u niet zeker weet wat u moet doen, vraag dan uw arts om advies. "

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h33842.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Volgens de bijsluiter wordt dit toch afgeraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik kan wel ervoor kiezen om 1 placebo pil te slikken en dus de volgende dag beginnen met een nieuwe strip? Ja, maar dat is dus iets wat je eenmalig doet. Niet iets wat je elke maand doet dus: 24+4, 24+1, 24+4, 24+4, 24+4, enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Suus: vertel ons eerst eens waarom je dit wil doen want ik vermoed dat je de verkeerde pil hebt. Als jij de pil wil doorslikken dan kan dat maar dan moet je een andere pil vragen bij de huisarts. Doorslikken is prima, niets mis mee, mijn eigen huisarts doet het ook, ik ook. Je kunt minder placebo's slikken om je menstruatiedagen te verschuiven, de maand erna slik je er gewoon weer 4.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fremar: mijn tekst komt UIT de bijsluiter....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je dan veel beter een andere pil kan vragen bij de huisarts want jij wil te veel rommelen met deze pil en die is daar minder geschikt voor in mijn ogen. Ik begrijp nog niet goed wat je nu wilt: je wilt nu 1 placebopil slikken en dan met de nieuwe strip beginnen omdat je volgende week niet ongesteld wilt worden? In dat geval kun je dus kans hebben op spotten. Mijn advies als je dit vaker wilt: neem een gewone pil en slik die lekker door, je HOEFT helemaal niet ongesteld te worden, het heet niet eens zo als je de pil slikt, dan is het een onttrekkingsbloeding en dat hebben ze alleen maar verzonnen omdat mensen dachten dat dat normaal was, maar dat is niet nodig.