wat is er tedoen tegen evenwicht storing ?

Ik heb aan 1 kant achter mijn oor niets meer.Dat komt om dat er een tumor zat en alles is weg gehaald.Maar nu ben ik steeds duizelig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat hangt er helemaal vanaf wat de oorzaak van je duizeligheid is, en zelfs van wat je bedoelt met "duizelig."
Op zich is één evenwichtsorgaan voldoende om je evenwicht te verzorgen. Kort na je operatie kan je daardoor nog wel duizelig zijn, maar later niet meer. Dat je maar één evenwichtsorgaan hebt lijkt me dus geen verklaring.
Dan hebben we het over draaiduizeligheid, dus het gevoel alsof je op een draaimolen hebt gezeten.

Als je het hebt over een licht gevoel in je hoofd, dan ligt de oorzaak vrijwel zeker buiten je evenwichtssysteem.

Al met al een aantal dingen die het niet zijn, maar wat wél daar kunnen we niets over zeggen. Laat staan wat je eraan zou kunnen doen.
Lijkt me het beste om dit met je huisarts of KNO-arts te bespreken.