Ik heb de laatste tijd vaak een branderig gevoel in mijn ogen. Wat kan het zijn?

Vaak 's middags en ze worden erg rood, niet opgezwollen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Antwoorden (7)

Dit kan een gevolg zijn van hooikoorts, zeker in deze tijd van het jaar. Ook kan het zijn dat je uien aan het snijden bent, dat is niet ideaal voor je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te veel uren achter je pc misschien? Regelmatig even wegkijken om je ogen rust te geven.

Kan ook moeheid van je ogen zijn. Misschien aan een bril toe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook vermoeidheid zijn, door te ingespannen kijken. heb je ze al eens laten opmeten?
12 jaar geleden
Rode en branderige ogen zijn symptomen van Hooikoorts. Hiervoor heb je medicijnen nodig, ga anders even langs je huisarts. Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oververmoeidheid, verkouden, hooikoorts, lenzen, stress,..
Kan nog andere dingens zijn, raadpleeg toch naar je arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een ontsteking zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had dit met een nieuwe dagcreme die ze gebruikte, zat iets in waar ze allergisch voor was waarschijnlijk. Andere creme gekocht en het probleem was over.
Het kan een heleboel oorzaken hebben, ga zelf na of je nieuwe huidproducten gebruikt of ga langs de huisarts.