Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de laatste tijd vaak een branderig gevoel in mijn ogen. Wat kan het zijn?

Vaak 's middags en ze worden erg rood, niet opgezwollen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Dit kan een gevolg zijn van hooikoorts, zeker in deze tijd van het jaar. Ook kan het zijn dat je uien aan het snijden bent, dat is niet ideaal voor je ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te veel uren achter je pc misschien? Regelmatig even wegkijken om je ogen rust te geven.

Kan ook moeheid van je ogen zijn. Misschien aan een bril toe?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook vermoeidheid zijn, door te ingespannen kijken. heb je ze al eens laten opmeten?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Rode en branderige ogen zijn symptomen van Hooikoorts. Hiervoor heb je medicijnen nodig, ga anders even langs je huisarts. Zie bron voor meer info.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oververmoeidheid, verkouden, hooikoorts, lenzen, stress,..
Kan nog andere dingens zijn, raadpleeg toch naar je arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een ontsteking zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had dit met een nieuwe dagcreme die ze gebruikte, zat iets in waar ze allergisch voor was waarschijnlijk. Andere creme gekocht en het probleem was over.
Het kan een heleboel oorzaken hebben, ga zelf na of je nieuwe huidproducten gebruikt of ga langs de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding