Herstelt de lipriem (de aanhechting van je bovenlip aan het tandvlees) nadat deze gescheurd is?

Ik heb gisteren mijn lipriem gescheurd. Dit is niet pijnlijk ofzo, maar ik vraag me toch af of zo'n aanhechting uit zichzelf hersteld. Voor mijn gevoel heb ik ineens een "tandvleeslach" gekregen doordat deze aanhechting gescheurd is, en daar is natuurlijk niemand blij mee.

Nu rest mij de vraag: Herstelt de lipriem (de aanhechting van je bovenlip aan het tandvlees) nadat deze gescheurd is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat herstelt meestal niet meer. Het wondje dat er nu zit geneest uiteraard wel, dat gaat eigenlijk altijd erg snel. Het riempje blijft ook na genezing uit twee stukjes bestaan. Vaak gebeurd het trouwens wel, dat de twee flapjes die dan overblijven na verloop van tijd krimpen. Hierdoor kan na een tijdje (soms al best snel) het riempje er weer bijna als vanouds uit gaan zien, alleen dan wat kleiner. Overigens kan het geen kwaad. Bij geen een van de patiënten, die ik hiermee gezien heb (en dat zijn er best een aantal) is me opgevallen dat ze opeens anders lachten. Ik denk dat de tandvleeslach, meer het gevoel is dan reëel. In dat geval is het gewoon even een kwestie van wennen aan de nieuwe situatie (met kleiner riempje) OF dat ook echt zo is, kan je natuurlijk zelf beter beoordelen dan ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100