Bedreigingen, moet je daar altijd iets aan doen?

Of dat nou een verbale bedreiging is, een sms bedreiging, msn, chat, email, forum, brief of op welke wijze dan ook.

Wanneer zeg je, nu moet ik iets doen, en wanneer zeg je, nou laat maar.

En, als je iets er aan moet doen, WAT dan?

Toegevoegd na 49 seconden:
Voorbeeld: Sms: " IK WEET JE TE WONEN!"...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Das afhankelijk van de situatie. Als iemand je in een forum anoniem bedreigt dan zou ik het gewoon melden bij de moderators en het daarbij laten. Ik kan me voorstellen dat het eng wordt als iemand je persoonlijk benadert. Als het eenmalig is zou ik het gewoon wegwuiven. Maar als het vaker voorkomt, zeker als het ernstige bedreigingen zijn, dan zou ik zeker stappen ondernemen: aangifte doen bij de politie, met vrienden en familie gaan praten, vragen of je buren een oogje in het zeil houden als je ze vertrouwt, proberen te achterhalen wie je bedreigt, etc.

Ligt er aan van wie het komt en hoe serieus je die persoon kan nemen. In de meeste gevallen blijven bedreiging, bij het versturen van berichten en zullen ze niet uitgevoerd worden. Maar vóel je je ook werkelijk bedreigd en heb je er last van zou ik zeker actie ondernemen. Maar ik denk dat in eerste instantie negeren al een hoop kan oplossen

Daar is denk ik geen eenduidig antwoord op te geven. Wanneer je er iets aan moet doen is helemaal up to you. Persoon A zal lachen om zo'n smje, terwijl persoon B helemaal overstuur raakt. Dat is wat mensen verschillend maakt. Komt een bedreiging erg intimiderend en beangstigend op je over, dan is het je goed recht om er iets tegen te ondernemen. Volg geen regeltjes die anderen je opleggen, maar luister naar je eigen gevoel. Wat het ook is dat jou beangstigt, het is altijd de moeite er iets aan te doen.

Als het zich herhaalt zou ik stappen ondernemen.Het kan zijn dat het om een eenmalige woedeuitbarsting gaat van iemand die zich door jou beledigd voelt.Maar het blijft intimiderend.

Als jij het zelf bedreigend vind moet je er iets mee doen..je kunt dan aangifte doen bij de politie.. Alleen met een sms IK WEET JE TE WONEN doen ze helemaal niks.. Verder is ieder situatie anders..ik zou er niet koud of warm van worden van zo een sms.. maar jij misschien wel!

Als een of andere onbenul mij sms-t "ik weet je te wonen" dan gaat het bij mij zo de prullenbak in en denk ik er verder niet meer over na. Maar als het sms-je van - pak weg - Bin Laden is, dan loop ik wel even naar de politie. Zelf weet je eigenlijk het beste wanneer iets echt bedreigend is. Maar meestal is het "veel geschreeuw, weinig wol". Als je gewoonweg géén aandacht besteedt aan de bedreiging, dan heeft de bedreiger geen vat op je en is de lol er gauw vanaf. Want je bepaalt uiteindelijk zelf of je je laat bedreigen.

Compleet negeren is altijd het beste. Bedreigingen hebben immers vooral tot doel om jou te imponeren. Door niet te reageren laar je weten niet geimponeerd te zijn.

Ligt aan de situatie, in jou voorbeeld geval zou je daar wel iets aan moeten doen.

Als jij het zelf als bedreigend ervaart zou ik er iets aan doen. Het is wel zo dat de politie er weinig mee kan, mits er gedreigd word met de dood en/of lichamelijk letsel. Als het heel veel voorkomt kun je er ook nog stalking van maken, dat is tegenwoordig ook strafbaar. Heb het zelf aan de hand gehad. Het stalken kon ik gelijk aangeven, het bedreigen niet omdat de dreigementen niet aan "de voorwaarden" voldeden. Totdat er op mijn voicemail stond dat hij me helemaal kapot zou maken en in mn graf zou trappen. Toen had ik m en kon ik met die voicemail als bewijs aangifte gaan doen!

Aangifte doen.! Met je bewijs er bij...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100