Als je iemand zier die op het schoolplein word gepest ik wil wel ingrijpen en het opnemen maar ik ben dan bang dat ze mij gaan pesten.

Moet ik wel ingrijpen of niet of moet ik het gaan zeggen tegen een juf ? Of andere dingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Haal er een docent bij, en vraag of ze jouw naam niet vermeld. zo los jd het probleem op, zonder dat iemand weer dat jij het hebt opgelost.:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alstuuu.
Ja 'anoniem' naar een de juf als je bang bent dat ze jou gaan pesten. Zo weten ze nooit wie het was :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zulke dingen altijd melden ja, stel je voor dat je in dezelfde situatie zit... dan zou je toch ook graag hulp krijgen.
Pesten kan verstrekkende gevolgen hebben, er zijn kinderen/volwassenen die daarom zelfs aan zelfmoord gaan denken, dus negeer dit zeker niet.
Inderdaad voorkomen dat je zelf de dupe wordt, dus dit anoniem melden.
Veel succes.
Grtz Shopgirl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je bereid bent om daadwerkelijk in te grijpen. Ik denk dat het ook goed om zonder de leerkracht een sociale norm te hebben onder de leerlingen die het pesten niet accepteren. Misschien is het prettiger voor jou om van te voren met je medeleerlingen te bespreken wat ze vinden van het pesten op school. Dan kan jij het draagvlak peilen van jouw goede principes dat pesten niet mag. En dan dit met meerdere leerlingen aan de pester (of pesters) te zeggen. En goed te vetellen dat je het afkeurt en wil dat het verbeterd. Misschien kan het een keer zonder de tussenkomst van een volwassene...

Ik hoop dat je het daadwerkelijk doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf heb een keer ingegrepen toen een jongen werd gepest, ik heb het hele groepje wat dat deed[6 man] flink in elkaar gemept.

ze waren bang voor mij en de pesters hielden op, en die jongen?
dat is nu een zeer goede vriend geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, je zou dit op 2 manieren aanpakken.

Pesters zijn vaak onzekere personen, die in hun eentje vaak niks voor stellen.
Als je vol bravoure zit ga je voor de directe aanpak en ga je zo verschrikkelijk fysiek te keer tegen die lui dat ze zo geïntimideerd raken en voortaan met een grote boog om jou en de persoon zelf heen gaan lopen.

Als je gaat voor de indirecte aanpak speel je het via iemand anders met meer invloed, je zou bijv de ouders van de gepeste kunnen inlichten of de vertrouwenspersoon van de school maar dat is terzij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zou mooi zijn als je dat zelf doet, maar dan heb je inderdaad het risico dat ze jou gaan pesten. Het beste is om een docent te roepen en te zeggen dat die je naam niet moet vermelden.