Als je iemand zier die op het schoolplein word gepest ik wil wel ingrijpen en het opnemen maar ik ben dan bang dat ze mij gaan pesten.

Moet ik wel ingrijpen of niet of moet ik het gaan zeggen tegen een juf ? Of andere dingen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zulke dingen altijd melden ja, stel je voor dat je in dezelfde situatie zit... dan zou je toch ook graag hulp krijgen. Pesten kan verstrekkende gevolgen hebben, er zijn kinderen/volwassenen die daarom zelfs aan zelfmoord gaan denken, dus negeer dit zeker niet. Inderdaad voorkomen dat je zelf de dupe wordt, dus dit anoniem melden. Veel succes. Grtz Shopgirl.

Ik hoop dat je bereid bent om daadwerkelijk in te grijpen. Ik denk dat het ook goed om zonder de leerkracht een sociale norm te hebben onder de leerlingen die het pesten niet accepteren. Misschien is het prettiger voor jou om van te voren met je medeleerlingen te bespreken wat ze vinden van het pesten op school. Dan kan jij het draagvlak peilen van jouw goede principes dat pesten niet mag. En dan dit met meerdere leerlingen aan de pester (of pesters) te zeggen. En goed te vetellen dat je het afkeurt en wil dat het verbeterd. Misschien kan het een keer zonder de tussenkomst van een volwassene... Ik hoop dat je het daadwerkelijk doet.

Gewoon melden ...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100