Met welk BMI moet je worden opgenomen in het ziekenhuis?

Ik heb anorexia en ik wil dit graag voorkomen, vandaar dat ik het ongeveer wil weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
kun je niet zomaar een getalletje aan plakken denk ik.
ze kijken ook naar andere dingen als je Hb gehalte, bloeddruk, hartslag. Als ze het idee hebben dat het echt niet goed gaat. kunnen ze besluiten je te laten opnemen in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij lichamelijk niets meer kan word je opgenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
meestal zo rond de 40 kilo en als je koorts krijgt. de koorts is een teken dat je eerste lichaamsfunctie langzaam uit gaan vallen. je BMI zegt niet zo heel veel in dit geval; het gaat om het toataal plaatje.
ik zelf was ooit opgenomen bij 40 kilo en koorts; maar bij anderen kan dit ook wel bij een lager gewicht zijn.
dus opname volgt pas als het lichaam zichzelf gaat vernietigen ipv jij. (sorry dat ik het zo zeg; maar dat maakt het denk ik duidelijker wat ik bedoel).

Antwoorden (2)

Een BMI zegt niet zoveel. Op internet las ik iemand die pas met een BMI van 12 werd opgenomen en een internist moest bepalen of het ernstig genoeg was.
Ze kijken NIET naar het BMI (wel een beetje), maar vooral hoe ernstig de situatie is. Ook is het niet zo dat je MOET worden opgenomen maar als je te licht bent moet je zelf naar het ziekenhuis gaan/naar de dokter.

Opname gebeurt meestal pas met een BMI onder de 16! Maar als je BMI zo laag is heeft dat niet alleen te maken met het 'te dun zijn', maar met het slechter functioneren van je organen e.d..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wordt opgenomen als de gevolgen van je (onder)gewicht levensbedreigend zijn geworden.
Dat was bij mij in ieder geval.
Ik kon al bijna niet meer lopen ,en toen kon ik opeens niet meer uit bed opstaan.
Mijn moeder heeft toen de huisarts gebeld en die kwam al snel en toen werd er een ambulance gebeld en ik moest met spoed naar het ziekenhuis.
Ik woog toen 35 kilo,dus ja mijn BMI was erg laag.
Ik was ernstig ondervoed,had hartritmestoornissen en gevaar voor hartfalen en orgaanfalen was groot.
Ik werd na allerlei onderzoeken nog dezelfde dag aan de sondevoeding en een infuus gelegd omdat mijn lichaam meteen voedingsstoffen nodig had.
Na mijn ziekenhuis opname werd ik (verplicht) opgenomen in een kliniek.
Er wordt niet echt gekeken naar BMI maar dus vooral naar je lichamelijke toestand.
Dus stel dat je BMI laag is maar je bent verder redelijk gezond dan is er geen reden voor opnamen in een ziekenhuis.
Het komt ook voor dat iemand ondervoed is door een slecht eetpatroon en dat die persoon wel een normale BMI heeft,dan krijg je ook lichamelijke klachten,die persoon zal dan eerder in het ziekenhuis belanden.
Er zijn namelijk ook wel anorexia-patienten die niet heel mager worden (bijv omdat ze geen laxeermiddelen gebruiken en het weinige eten er wel in houden)dus BMI is niet doorslaggevend dan.
Nou ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

En zorg alsjeblieft goed voor jezelf,je wil echt niet in zo'n situatie terecht komen,