Hoe kan je toch aankomen als je bijna geen calorieën eet en ook sport?

ik heb een uitgebalanceerd dieet en hou niet van snoepen, ga twee keer per week sporten, en een keer per week zwemmen en toch kom ik aan......... dat vind ik gewoon raar, terwijl ik echt zeker weet dat ik niet snoep enzo

Weet jij het antwoord?

/2500

Hou eens een week of twee alles bij wat je eet en drinkt. Stel dat je een fles cola per dag drinkt dan zijn dat al genoeg calorien voor de hele dag. Je kunt niet aankomen als je niet meer eet dan je nodig hebt, tenzij je een schildklier afwijking hebt. Waarschijnlijker is dat je 'verborgen' calorien eet waarvan je niet weet dat ze zo slecht voor je zijn. Dus, bijhouden wat je eet en drinkt en hoeveel calorien dat zijn. Zijn dat er echt niet meer dan je mag maak dan eens een afspraak met een dokter om te kijken wat je eraan kan doen.

Het lichaam heeft voedsel nodig om voedsel te kunnen verbranden. De motor moet draaiende gehouden worden om te kunnen functioneren. Belangrijk is wat je eet, maar zeker ook wanneer je het eet. Voor de verbranding is het beter om meerdere momenten per dag te eten, dus bijv. 6 keer per dag. En dan zijn de hoeveelheden ook belangrijk. Je kunt beter een bord met groenten eten en een boterham erbij, dan 2 crackers. Door je maag te vullen gaan alle systemen aan het werk. Eet je kleinere beetjes en niet te vaak op een dag dan gaan de systemen op de spaarstand en kom je bij als je iets meer eet dan waar je lichaam zich op ingesteld heeft. Toegevoegd na 1 minuut: O nog één aanvulling. Tegenwoordig hoor ik wel eens van jonge meiden dat ze alle soorten boter en zo vemijden. maar vetten zijn essentieel bij de verbranding. Dus het schrappen van alle vetten kan een tegengestelde werking hebben.

Er zijn genoeg sporten denkbaar waar je niet van af zult vallen. Bewegen helpt alleen als je dat non-stop doet en dat langer dan een half uur achter elkaar. Het eerste half uur verbrand je alleen in je lichaam aanwezige suikers, pas na een half uur begin je ook vetcellen aan te spreken. Verder sluit ik me aan bij Sonja.

Het kan je metabolisme zijn. Dat is een ander woord voor verbranding. Deze kan erg laag zijn door je dieet. Je lichaam pas zich namelijk aan de omstandigheden aan. Je gaat meer verbranden als je meer eet, en minder als je minder eet. ( simpel gezegd ) Ook kan het aan je sport liggen. Welke sport doe je? In tegenstelling tot wat veel mensen denken, val je het snelst af door spiermassa op te bouwen. Van cardio sport verbrand je op het moment van sporten zelf veel calorieën t/m een korte tijd erna. Bij spieropbouwende sporten ( fitness bijv. ) verbrand je tijdens het sporten zelf minder, maar verbrand je tot soms zelfs 48 uur na het sporten nog veel calorieën. Ook heeft het als voordeel dat je meer spieren krijgt die 'gevoed' moeten worden. Dat geeft in zijn totaal ook na die 48 uur voor altijd ( mits onderhouden ) een hogere verbranding. Een tip: Let op je voeding. Houd het gezond en met mate. Eet meerdere kleinere porties dan de ouderwetse 3x per dag. MAAR: Verwen jezelf. Als je dit een week hebt kunnen volhouden ( goede sport + goede voeding ) beloon jezelf dan met 1 dag geen sport, doen waar je zin in hebt en lekker veel eten van wat je ook maar lekker vind. ( zoals het welbekende patat mayo verhaal ) Dus die dag kun je niet te veel eten. Dit houdt de verbranding hoog doordat je lichaam niet in spaarstand komt. In deze 'stand' verbrand je lichaam namelijk minder om een reserve over te houden. Dus het is best gezond om 1 dag per week gewoon te doen en laten qua sport en voeding wat je maar wilt. succes! Toegevoegd na 53 seconden: Voor de duidelijkheid: ga meer (goed) bewegen en niet minder eten.

Bronnen:
opleiding sportinstructeur

Door intensief sporten kan vet worden omgezet in spieren. Spieren wegen zwaarder dan vet. Daarnaast kan het zijn dat je lichaam reserves op slaat,dit zie je vaak bij mensen die een lange tijd te weinig voedingsstoffen tot zich nemen en na een tijd weer wel,dan houd het lichaam zoveel mogelijk vast voor als er weer een 'crash' periode aankomt. Gun het de tijd en als al gezegd,goed blijven eten en bewegen!

Zag laatst een programma waarin mensen moesten bijhouden wat ze per dag innamen. Dat moest tamelijk strikt, per maaltijd, per dag. Zou je denken dat het klopt wat er werd genoteerd. Ze werden ook via ander onderzoek gecontroleerd op daadwerkelijke inname. Uitkomst: 40% van wat werd genuttigd werd door de personen die hieraan meededen niet vermeld! Misschien kun je daar beginnen met het zoeken naar de oorzaak?

Het kan toch zijn dat je nog net teveel calorieen opneemt. En er is nog iets anders. Sporters kunnen juist wat zwaarder zijn omdat spiermassa nu eenmaal ook extra gewicht geeft. Ach het maakt toch niet uit hoe het gewicht is? Het is belangrijker dat je geen vet erbij krijgt.

Misschien eet je juist te weinig. Als je b.v. de hele dag niets eet, en 's-avonds alleen warm eten eet, dan wordt dat meteen door je lichaam opgeslagen. Die zorgt dat jij een voorraadje krijgt. Als je over de hele dag genomen kleine maaltijdjes eet, slaat je lichaam dat niet zo veel op, het krijgt toch immers genoeg. We spreken hier natuurlijk wel over gezonde kleine maaltijden, dus niet een patatje. Ik zou het gewoon eens proberen, gewoon kleine maaltijden over de dag verdeeld. Het is ook een gegeven dat als je dat doet dat je suikerspiegel zoveel mogelijk gelijk blijft, en dat is ook belangrijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100