Als je overgewigt hebt wordt je dan nog echt slank?

Als je overgewicht het wordt j dan nog echt slank?
mijn vriendin zegt van niet, je het dikker en zwaarder botten dan echt dunne mensen, is dat waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Kimath
13 jaar geleden
Ik was in de puberteit wat dikker, ik werd eerst breder, en toen een heel stuk langer. Ik had eerst maat 40, en nu 34-36.
Ik zag dat je 15 bent, je lichaam is nog in ontwikkeling en in de groei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooik hoop het maar, bij de schoolarts ziden ze dat ik niet meer langer wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoo, goed van je, maar ik wee ook niet hoeveelkilo je mag kwijtraken per week/maand/ periode dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om meteen dat misverstand uit de weg te helpen: *niemand* heeft overgewicht door 'zware botten'!
Kimath
13 jaar geleden
Verschil tussen 'zware' en 'lichte' botten is hooguit 2 kilo, dus dit gaat echt niet op. Je kunt misschien bredere heupen hebben, maar nog steeds goed in vorm zijn.

Het beste antwoord

Er bestaan geen zware botten. Bepaal samen met je huisarts en diëtiste je BMI. Afvallen is eigenlijk ook een verandering van leven. Meer bewegen en kritischer kijken wat en wanneer je eet. Een snel 'crash' dieet lijdt vaak tot jojo effect (je bent zo weer terug op oude gewicht, zie Paul de Leeuw).

Dus lang en langzaam aan je gewicht reductie werken.

Afvallen is een spiraal. Je 'sleept' minder gewicht mee, dus voel jij je fitter, beweeg je meer en val je weer af.

Vraag aan je vriendin of ze meedoet. Samen gaan sporten, sportschool. Niet meer naar de frietboer of McD. Samen met je moeder light en slanke producten in huis halen. Samen calorie arm koken.

Je ouders overhalen je 'te sponseren'. Jij lijnt, zij betalen een nieuwe zomeroutfit.

Extra gewicht voor je 18e kan je makkelijk kwijt raken en kan je figuur verbeteren. Je 'vel' krimpt makkelijk mee. Na je 30e wordt het echt een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, je heb gewoon vet. Maar het ligt het meest aan je bouw, misschien dat je iemand bent die slank gebouwd is, maat je bent gewoon veel aangekomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet waar. Het kan wel zo zijn dat je wat breder bent gebouwd (je heupen bv) en dat je bv grotere borsten heb.
Maar je kunt wel een goed/gezond gewicht krijgen (BMI). Maar dat bereik je niet alleen met een tijdelijk dieet, dan zul je wel altijd gezond/gevarieerd moeten eten, en veel moeten bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik ken zat mensen die een paar jaar geleden zwaar overgewicht hadden, maar nu een normaal gewicth hebben of zelfs slank zijn.
JE hebt gewoon ontzettend veel doorzettingsvermogen nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, nog een vraagje, hoe krijg je meer doorzettingsvermogen, ik ga het proberen en ik vindt het dan t langzaam gaan en dan geef ik het weer op :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat ken ik.
Als het echt nodig is raad ik je een psycholoog of dietist aan. (klinkt allemaal heel dramatisch maar er zijn zat mensen die voor deze reden naar de dokter gaan.)
Verder kun je bijhouden op een lijstje wat je die dag allemaal gegeten hebt, en wat je overgeslagen hebt. je hebt wel speciale sites die Kunnen berekenen hoeveel calorieën je op die dag hebt gehad.
maar ik raad je persoonlijk (als het echt overgewicht is) een dokter aan. ;)
ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
p.s. Je kunt ook je vriendinnen/ouders vragen je te steunen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip, maa jammer ben ik nog maar 15en be al bij dietist geweest en het heeft niks geholpendus do ik jouwn 2e tip met het lijstje, ik vindt wel raar dat ik niks afval terwijl ik 3 keer daags eet en veel beweeg, dus ik moet minderete en nog meer bewegen, mar tog nog bedankt voor de tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
p.s. mijn vrienden kunnen mij niet echt steunen, ze vragn steeds, wil je een stukje, zeg ik nee gaan ze tog do vragen, du nop zi kunnen mij niet echt helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brittney, minder eten val je niet van af! Doordat je minder gaat eten denkt je lichaam dat je uithongert en zorgt ervoor dat je minder gaat verbranden. Je wordt moe en lusteloos en het sporten gaat niet zo lekker meer. Zorg er juist voor dat je genoeg eet (minimaal 1600 calorieen) verdeel over 5 kleine maaltijden op een dag. En begin met je ontbijt en eet vervolgens elke 3 uur. Daarnaast ga je cardio doen. Minimaal een half uur, maximaal een uur 3 a 4 keer in de week. Dan val je gegarandeerd af. Je lichaam blijft namelijk constant bezig met eten verbranden en daardoor gaat je metabolisme omhoog. Met het sporten zorg je ervoor dat je vet verbrand, in plaats van spieren. Ga nooit te weinig eten, daarmee krijg je alleen nog maar meer problemen met overgewicht.
Kimath
13 jaar geleden
Mormel, goede tips. Als het kon zou ik een plus geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja echt goede tips thnx ik ga nu zeker proberen 1600 calorieën te eten e iet meer, nog een vraagje: wat is cardio? moe je daa spul voor kopen? ik hoop het niet.
Kimath
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cardiofitness
Het doel is om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden, om zo conditie op te bouwen of om af te vallen. Je hoeft hier niks voor te kopen. Paar keer trap op en af rennen is ook al cardio, lekker buiten lopen, een stuk fietsen. Gewoon bewegen dat je hartslag hoger word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad,. cardio doet wonderen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cool, dan deed ik het dus al zonder dat ik wist wat het was, met buikspieroefeningen, opdrukken, rennen dus ik beweeg wel veel^^
Nee, je bent nog in de groei dus je kan dunner worden. Als je maar niet te snel dun wordt.

Toegevoegd na 26 seconden:
want dat is heel slecht..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag ik vragen waarom dat zo slecht is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ziek worden.. Als je echt gezond wilt afvallen moet je suuuper veel fruit en groenten eten... Kom je NIKS van aan hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super!!! bedankt ik ben gek op groente en fruit XD