Groeien alle haren op je hoofd gelijk?

Gezien het allemaal losse haartjes zijn, groeien ze dan allemaal even snel? of kan een haar sneller groeien dan een andere haar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Het zijn geen aparte haartjes, maar haarzakjes waaruit meerdere haartjes zich uit kunnen ontwikkelen. Dat zijn er per haarzakjes duizenden. Een haar heeft een beperkte levensduur en valt na een bepaalde tijd uit. Dan is er meestal al een ander haartje gegroeid.
Verder slijten haren af. Ik heb zelf een weerborstel en daar wordt het haar niet langer dan 1 cm. Het lijkt alsof het niet groeit maar dat is echt wel. Als kind heb ik het nodige knipwerk gedaan en het groeit echt daar. Het slijt aan die kant gewoon harder. Het heeft te maken met scheidingen die je in het haar legt. Ook een stijltang, föhn, vaak wassen of teveel agressieve handelingen met elastieken kan ervoor zorgen dat het haar sneller afbreekt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Toevoeging:
Ik heb het bovenstaande getypt zonder de toegevoegde bronnen te lezen. Ik heb dat deels uit ervaring. Ook uit een artikel dat ik ooit gelezen heb over haarval en wat als normaal gezien kan worden. Kan dat niet meer terughalen, omdat het in een tijdschrift stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Haren , op iemands hoofd , groeien in een serie , in een groepje , en in dat groepje haren zijn vroege en late starters , dus haartje 1 is al eerder begonnen met groeien en haartje 40 een jaartje later . En ja meestal valt haartje 1 eerder uit , dan haartje 40 enz . Dus het gaat heel gelijkelijk . De levens/ cyclus Vd haren is per persoon , maar ook waar op het hoofd zit die serie , maar ook per ras (sorry) Europeanen zo ongeveer 4 jaar , met verschillen van 50% en ligt ook aan leeftijd en gezondheid Vd persoon . Dus bij die personen wordt het haar GEWOON niet langer . Bij bijv mensen uit Azië , is de gemiddelde haar groei cyclus veel langer . Ja ook weer de bekende uitzonderingen . Dus die mensen kunnen veel langer haar hebben . Wat beïnvloed bij vrouwen die haar groei cyclus , de zwangerschap vaak staat dan de uit val cyclus stil ! Dan heeft de persoon lekker dik haar , na de bevalling gaat het weer van start , maar het lichaam had z'n energie niet gestoken in de haar groei dus daarom vaak grote haar uit val , zonder dat er nieuwe haren al klaar zijn , dus heel dun haar TIJDELIJK mogelijk . Ja haren groeien niet allemaal tegelijk en even snel ligt aan dus waar ze groeien , en in welke cyclus ze zitten . Vaak op het achter hoofd (door btr doorbloeding het snelst ) bij manen onder invloed vh mannelijk hormoon , en de gevoeligheid daar voor is de cyclus helemaal op hol en gaat dus te snel , met Gé volg kaal heid .