is het mogelijk dat een behandelde soa uit zichzelf terug komt?

Mijn schoonzusje is een half jaar geleden door een lullig exvriendje besmet met chlamidya. Ze is hiervoor behandeld, en na de controle genezen verklaard. Nu heeft ze weer klachten, en heeft ze zich laten vertellen dat elke soa bij slechte weerstand de kop weer kan opsteken. Ik weet dat dat bij herpes kan, maar verder heb ik er nog nooit van gehoord. Ik denk dus dat het een onzin verhaal is, maar heb ook niet echt ervaring of scholing wat soa's betreft gehad. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Chlamydia wordt veroorzaakt door een bacterie en is goed te behandelen door een antibioticakuur. Het zou dan inderdaad over moeten zijn.
Je bent echter niet beschermd tegen een eventuele volgende besmetting. Je kunt het dus makkelijk nog een keer krijgen.