In mijn denken ben ik vaak een held. maar dat klopt niet. is het slecht om dat te denken?

maak ik mij er dan niet te gemakkelijk vanaf? want een echte held verdient het ook. ik niet. want ik ben geen held. maar ik wil wel dat slechte mensen gepakt worden die goeie mensen bedrijgen. ik moet dan denken aan superman. of james bond.
maar dan dat ik het ben. is dat niet gek dat een oude man zich daar mee bezig houd? maar ik wil zoooo graag dat er goeie dingen gebeuren in plaats van slechte dingen!! het is anders zonde van deze planeet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je een held bent, daar kom je pas achter op een moment dat je geconfronteerd wordt met een keuze waarin je een heldendaad kunt verrichten.
Doe je dan op dat moment, datgene, waar je toe in staat bent, om mens of dier te helpen, of blijf je staan kijken, of doe je net of je het niet ziet? Het is slecht om te denken dat je geen held zou kunnen zijn. Wie weet komt er ooit een moment, dat je voor die keuze staat. En..., misschien ben je onbewust al een held.
Bijvoorbeeld voor je kinderen, of die vriend aan wie je eens hulp geboden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt. ik had er ook al over gedacht.
ja. dan ben ik wel een held. maar ik zou ook de hele wereld willen redden. of helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld is groot. Dat kan je niet alleen, en daar hoef jij je niet voor te schamen. Je intenties zijn goed en dat is het belangrijkste. Verbeter de wereld en begin bij jezelf is een goed gezegde. Jij bent al begonnen, nu de rest nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij ben je een held hoor, je wilt goeie dingen voor je medemens en dat siert je!

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is niet slecht. Dat is gewoon je geweten dat aan je knaagt. En het idee dat er te weinig wordt gedaan aan slechte dingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1+

Andere antwoorden (6)

Die gedachten hebben toch heel veel mensen en meestal met de redenen omdat zij zich eenzaam voelen en toch nog veel voor de maatschappij willen betekenen .
En zij zien dan dat de maatschappij een beetje aan het verloederen is . en die dan willen herstellen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt in mijn geval ook wel.
ik wil meer doen dan ik kan. en ben ook wel eens alleen en dat ik dan in mij zelf aan het denken ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moesten eens veel meer mensen denken zoals jij .
Dan wordt het in nederland veel leefbare als het nu is .
Daarom blijf positief denken !
Of je een held bent, daar kom je pas achter op een moment dat je geconfronteerd wordt met een keuze waarin je een heldendaad kunt verrichten.
Doe je dan op dat moment, datgene, waar je toe in staat bent, om mens of dier te helpen, of blijf je staan kijken, of doe je net of je het niet ziet?

Het is slecht om te denken dat je geen held zou kunnen zijn. Wie weet komt er ooit een moment, dat je voor die keuze staat.

En…, misschien ben je onbewust al een held.
Bijvoorbeeld voor je kinderen, of die vriend aan wie je eens hulp geboden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja alle beetjes helpen.
ik vroeg me af of het slecht is grootheids waanzin.
want daar lijkt het dan op. dat is eigenlijk ook niets voor mij.
maar toch gebeurt het soms. omdat ik sommige dingen echt niet kan verdragen en niets kan doen
ik vind je al een held,doordat je toegeeft dat je geen held bent.en gelukkig vind je dat deze planeet een betere plek moet worden.probeer t in de kleine dingetjes te doen,zoals iemand troosten of gerust te stellen of aan t lachen te maken,dan ben je al een héél eind op weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt wèl dat je 'n held bent Pruts! Alleen zien anderen dat veel beter dan jijzelf. En, een held hoeft natuurlijk ook niet altijd super bekend te zijn. Er zijn veel 'stille' helden, en dát zijn vaak de echte.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga in op je laatste zin van je toelichting. Je wilt zoooo graag dat er goeie dingen gebeuren.

Dat houdt in dat je alleen maar naar de slechte dingen kijkt. Daar ga je de mist in, want er zijn heeeeeeeel veeeeeeel goede dingen die gebeuren. En die hebben nu opeens geen waarde voor jouw. Die zouden net zo goed kunnen stoppen want jij ziet ze niet.

Ga eens wat meer je focus leggen op de goede dingen die ook gebeuren. Dan zul je zien dat die slechte dingen minder groot zijn. Bovendien kun je dan zien hoe je die goede dingen kunt uitbreiden waardoor de slechte dingen minder ruimte krijgen. Wordt de wereld een heel stuk beter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gezegd
Zolang je fantasie en werkelijkheid maar kunt scheiden...
En nee, dat is niet slecht, superman heeft toch ook allen maar het beste voor met de wereld...?