Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van mijn knie, met name bij warmte (van de douche) en sporten maar ook spontaan, wat kan dit zijn?

Ik heb drie jaar geleden een ongeluk gehad door over een auto, die 50 km pu reed, heen te vliegen met mijn fiets. Wonder boven wonder heb ik er behalve een litteken, toen alleen een schaaf plek, op mijn knie, niets aan over gehouden. Ik heb er massage van de fysio voor gehad om het soepel en pijn vrij te krijgen. Dat is nu drie jaar geleden, ik heb sinds die tijd soms, wel regelmatig, last van mijn knie aan over gehouden. Een half jaar geleden heb ik door rug klachten nauwelijks nog echt goed bewogen. Vlak voor dat ik weer begon met gewoon rustig aan te fietsen kreeg ik meer en vaker last van mijn knie. Het is met name door sporten, warmte van de douche en soms spontaan dat ik er last van krijg. Het is een soort druk gevoel onder mijn knieschijf, soms ook moeite met strekken, laatst kon ik twee dagen niet goed of lang lopen door dat ik. Mijn been niet kon strekken en er een druk gevoel was. Het was er al voor ik meer ging bewegen maar beweging maakt het wel erger. Kan het verband houden met het ongeluk? En wat kan het dan zijn? Heeft iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ideeen genoeg!

Kniepijn is een veelvoorkomende aandoening. Dat komt omdat je kniegewrichten aan één stuk door worden belast en bewogen. Pijn in je knie kan op allerlei manieren ontstaan en zodoende talloze mogelijke oorzaken hebben. We onderscheiden om die reden verschillende soorten knieklachten. Het belangrijkste onderscheid bij kniepijn is als volgt:
•Constante kniepijn (altijd aanwezig)
•Functionele knieklachten (bij beweging van het kniegewricht)
•Pijn die uitstraalt naar de knie (maar elders ontstaat)

Hier staan 14 mogelijke oorzaken:

http://www.prettyhealthy.nl/pijn-in-knie-oorzaak-behandeling-kniepijn/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding