Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 1 muggenbult op mijn voet en deze helemaal opgezet (allergisch denk ik) als je er op drukt blijft er een deukje achter..wat doe ik hieraan?

miss zijn er simpele middeltjes voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Koelen met een coldpack. Evt. Een anti- hooikoortstabletje nemen bij. Aerius of xyzal. En rustig afwachten. Naar de dokter hoef je pas als je een reactie krijgt op een andere plaats dan waar je gestoken bent ( bijv. Je been) of als je ziet dat de muggebeet gaat zweren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Koelen wil nog weleens helpen,gewoon een coldpack of ijsblokjes in een zakje en dan in een theedoek doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste middeltje is afblijven, telkens als je krabt wordt het 'gif' opnieuw door je huid verspreid en wordt de bult terug dik. Je moet je lijf echt een paar dagen de tijd geven om het gif af te voeren.
Dat kan lastig zijn met schoenen, want daarin schuurt je voet ook heen en weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas op met dit weer ; ik heb ooit een dergelijke muggenbult gehad, en ik moest die week toevallig bij de huisarts zijn. Die noemde het een 'tropenwondje' , en dat had een flinke infectie kunnen worden, waarvoor ik antibiotica moest. Had ik nooit zelf kunnen bedenken.

Kijk het dus nog een dagje aan, maar als het niet beter wordt : toch maar naar de dokter ermee.

Zeker in dit warme weer zit er zo wat verkeerds in een dergelijk wondje. De dikke bult en het vocht zijn wat dat betreft niet meteen een goed teken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het deukje bedoelt, gewoon niet op drukken.

Als je het bultje bedoelt, zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan. Hoe weet je zeker dat het een muggenbult is? Wellicht ben je door iets anders gestoken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals vermeld een coldpack. Maar een koude theedoek o.i.d. gedrenkt in azijn helpt ook.
Dit vermindert 'de brand' en de jeuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding