Hoe kun je je blaasweerstand verhogen (permanent) zodat je minder snel een blaasontsteking krijg??(zie uitleg)

Voor langere tijd de blaasweerstand verhogen. Dus géén tips zoals wassen, plassen na geslachtsgemeenschap en dergelijke.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige vrouwen zijn erg vatbaar voor blaasontstekingen, en bij het overgrote deel van die groep blijkt ook bij uitgebreid onderzoek geen duidelijk aanwijsbare reden te vinden (dus geen dingen als een blaas die niet helemaal leeggeplast kan worden door anatomische redenen of iets dergelijks).
Soms schrijven huisartsen dan voor langere tijd een lage dosis antibiotica voor, soms helpt een cranberrymiddel al een beetje.
En soms helpt het om te stoppen met het drinken van bijvoorbeeld frisdrank of om bepaalde dingen niet te eten.
Het blijft uitproberen :-(
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet precies waar het aan ligt, letterlijk de bacterie zelf doet mij de das om. Wanneer ik een ontsteking heb weet ik ook gelijk waarom haha. Maar ik zal cranberry capsules kopen.

Antwoorden (5)

Veel cranberries eten en cranberry sap drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft dat een langdurig effect? Of moet ik dit wel elke dag doen, de rest van mijn leven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt beter cranberry capsules slikken in plaats van drinken, met zo'n capsule krijg je veel meer binnen en is niet vies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat je dat wel met enige regelmaat zult moeten doen, maar je kan inderdaad ook een capsule slikken. Dat sap is namelijk niet bepaald lekker zoals crea al zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het sap vind ik best lekker hoor, alleen is het wel zo dat ik meestal ander drinken verkies boven het sap. Ik zal dan de capsules halen. Maar het is dus wel zo dat als ik stop, ik terug bij af ben? Of heb ik wel enige verhoogde weerstand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een bepaalde tijd. Net zoals dat je gehydrateerd bent als je water drinkt. Op een gegeven moment is het gewoon op en raak je uitgedroogd en dan ben je inderdaad weer terug bij af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt. Ik laat het nog even open voor meer suggesties ;)
Vitamine C kauwtabletten, elke dag een pilletje met een hoge concentratie vitamine C.
Daarnaast veel water drinken en op tijd naar de wc gaan, niet lang inhouden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tweede deel is overbodig, maar het eerste deel wel zinvol. Ook de vraag voor jou, moet ik dit dan elke dag doen, de rest van mijn leven, of kan ik er uiteindelijk mee stoppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker niet onbeperkt een hoge dosis vit C slikken, geheel ongevaarlijk is dat niet.
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/vitamine-c/
Ritsuka
12 jaar geleden
2de deel was inderdaad wat overbodig, maar ik wilde het toch even erbij melden.
Ik weet niet meer precies hoeveel er in de vitamine C tabletten zit die ik gebruikte, maar dat zit wel onder de waarde die in de link van nelly3 genoemd word. Ik denk dat je dit wel vol moet houden, zodra je stopt is het effect van de vitamine C weg, het verzuurt je urine. Ik gebruik het zelf niet meer, ik heb een ander middel dat preventief werkt tegen blaasontsteking, in overleg met de uroloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het met nelly eens, iedere dag een hoge dosering vitamine c is niet goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker niet goed+ nelly
Hoi ik had precies hetzelfde wat een ellende!!! Pff gelukkig heb ik nu tabletten van de natuurdrogist en ze heten: optimax cranberry cysticare time released one à day. Werkt bij mij super! Maar dan moet je echt ELKE dag 1 innemen. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hier in ieder geval super werkt als er een blaasontsteking is (en hij blijft dan ook lang weg):

1) Veenbessensap (ja, dat is cranberrysap ;)
2) Thee van: guldenroede, heermoes en kamille (gedurende de gehele dag zoveel mogelijk drinken)

Het klinkt misschien een beetje 'kruidenvrouwtjesachtig', maar het werkt echt serieus als een trein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een chronische blaasontsteking is het raadzaam om je eens te laten onderzoeken door een uroloog.
Verder is het advies van cranberries het beste wat je kan doen. Bij een ontsteking pure sap nemen. (te koop bij gezondheidswinkels) en als onderhoud de tabletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capsules bevatten veel meer cranberry dan het sap, dus zijn veel effectiever, het enige voordeel van het sap is dat je vocht binnen krijgt, maar de capsules en daarnaast veel drinken is veel beter, ook als je een ontsteking hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uroloog van mijn vader zegt toch wat anders. Op advies van hem is het zo gegaan. Ik spreek dan ook over puur sap. Niet die uit de supermarkt.