Waarom trillen spieren onder mijn gips?

Ik heb sinds zondag door een knieletsel(knieschijf zit los door scheuren pezen) mijn been vanaf mijn dij tot aan mijn enkel in een achterspalk. Ik kan mijn been dus niet buigen. Ik hou hem zo veel mogelijk hoog, maar sinds vandaag beginnen er rondom de knie ineens allemaal spieren samen te trekken waardoor mijn hele been gaat schudden, pijn doet het niet, maar het voelt raar en is best vervelend... Iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Normaal beweeg je je benen de hele dag door. Maar dat ene been zit nu van top tot teen in gips ingepakt, dus die spieren kunnen zich niet ontspannen. De hele dag staan ze in dezelfde houding en daardoor gaan ze nu samentrekken om op die manier intern toch aan beweging te doen. Helaas, daar is niks aan te doen zolang je het gips erom moet houden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok het kan dus geen kwaad? Maar het voelt behoorlijk irritant, kan mijn hele been niet meer stilhouden en het hobbelt en bobbelt er op los. Dinsdag gaan ze weer foto`s maken enz. En dan hoor ik ook of ik zonder gips mag. Dan hoop ik dat ik een beetje kan lopen.
Spierspanning en conditie lever je altijd snel in,je spieren liggen nu bijna 100% in rust en dat kan deze klachten veroorzaken.Troost je als je straks weer kunt trainen heb je je kracht/conditie zo weer terug op het oude niveau.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het begint nu wel een beetje pijn te doen en ik begin kramp vooral boven de knie en in de kuit te krijgen. Zo maar even pijnstiller en dan slapen denk ik. Dankjewel! Heb ook behoorlijk gespierde benen van het fietsen en paardrijden, zou het daardoor ook erger zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is na al die activiteiten wel even wennen voor jouw lichaam om niks te doen. Misschien moet je je been even iets comfortabeler omhoog leggen. Niet al het hoog en je knieholte goed ondersteunen met een aantal kussen. Dat is in bed ook fijner waarschijnlijk. En paracetamol mag in principe altijd , de maximale dosering voor korte tijd is elke 6 uur 2 tabletten van 500 mg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het begon wel erg pijn te doen en heb het na laten kijken.... Bleek dat ze om mijn linkerbeen een spalk hebben gedaan voor een rechterbeen en dat zat dus helemaal fout! Ik heb nu aan beide kanten van het been een soort van doorligplekken, gewoon wonden die door de wrijving van het gips, omdat het dus niet paste zijn gekomen. Ik mag het nu tot dinsdag zonder gips doen, omdat het anders nog erger gaat zweren op die plekken.... Ben ik lekker klaar mee!! Maar goed, met oprechte excuses naar huis en het zou nooit weer gebeuren.. ahum. Maja t is mensenwerk, alleen stond hier ook met koeieletters RECHTS op, zelfs aan de binnen en buitenkant en boven en onderkant... Maja wie let daarop. Dusss vrij beentje, loop alleen echt beroerd.... Wel nog met krukken, want belasten wil niet en af en toe giert het ding van de pijn. Rust rust rust dus weer en... inderdaad paracetamol en weer een sloot trombose prikken mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus dat had ik niet verwacht,sorry!! Heel veel beterschap !!