Wat kun je het beste doen tegen zweet handen?

Ik heb echt heel erg vaak van zweet handen. En ook veel ook. Wie weer daar wat tegen? Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Deoleen spray helpt er tegen. Magnesiumzalf ofzo (kun je bij de apotheek halen). Daar houd het al ongeveer mee op. Ze kunnen er botox in spuiten, dan ben je er vanaf, maar dat is fokking duur, en je moet het elk half jaar opnieuw laten doen.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Handcreme denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menthol talk poeder,
Het is poeder wat je dan op je handen kan doen en moet inwrijven, Je handen worden dan heel zacht.
Je kan gewoon bij de drogist halen (Kruitvat of Etos ofzo)

Toegevoegd na 46 minuten:
Sorry, ik bedoel: MentolPoeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je dit doet, maar ik weet dat veel mensen zweet handen hebben omdat ze krampachtig hun handen dichtgeknepen hebben als "ruststand". Als je daar op gaat letten, kan het helpen. Dus gewoon je handen in "ruststand" vlak houden.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger op gymnastiekles b.v. aan de rekstok gebruikte men wel magnesiumpoeder.
13 jaar geleden
Deoleen handcreme gebruiken, het werkt heel snel.
Zelf gebruik ik het bij handwerken zoals breien of borduren, dan zijn mijn handen kletsnat.
Even de creme erop smeren en ik kan direct weer verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt voor zweethanden het beste Axitrans gebruiken.

Axitrans is speciaal ontwikkeld om transpiratieproblemen op de meest doeltreffende en de meest praktische manier aan te pakken. Axitrans is een product met originele (zesvoudig gehydrateerd aluminiumchloride) maakt een totale controle van de transpiratie mogelijk en is zeer goed gekend bij de dermatologen. Axitrans heeft een zeer lange werkingstijd. Twee toepassingen per week geranderen een volledige bescherming gedurende 7 tot 10 dagen. Een uur na het aanbrengen kan de gebruiker zich normaal wassen of baden. Water en zeep hebben geen enkele invloed op de werking van axitrans. Axitrans is niet geparfumeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegen het zweten van je handen bij rust kan je niets doen. wel kan je zorgen voor voldoende afvoer van zweet, zodat je geen plakhandjes krijgt. ventileren is de eenvoudigste: dus gewoon door de wind laten droogblazen. ook kan je je handen met een alcoholhoudende handcreme inwrijven, bijvoorbeeld vlak voordat je iemand een hand wil geven, daarmee verdampt het vocht van je hand. Als je rookt kan je stoppen met roken, want door roken verwijden zich de haarvaatjes in je huid, waardoor je sneller gaat zweten. Soms zijn vrouwen hormonaal van slag (overgang bijvoorbeeld) waardoor handen extra gaan zweten. Raadpleeg je huisarts als je denkt dat het hormonaal zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan Hyperhidrose zijn.

Bij Hyperhidrose hebben mensen erg zweterige handpalmen.
Hoewel de oorzaak van hyperhidrose nog onduidelijk is, geloven vele experts dat de aandoening veroorzaakt wordt door hyperactiviteit van het sympathisch zenuwstelsel.

Er bestaan meerdere behandelingen die de zweetproductie in de handen opvangt of vermindert, maar een volledige genezing is niet mogelijk.
Voor meer informatie over deze behandelingen, raadpleeg je best je arts.