Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een druk op neus en gezicht krijgen als je nek vast zit ?

Mijn nek zit helemaal vast. Mijn spieren in mijn nek steen hard dit komt door stress zei mijn ha. Nu heb ik de laatste dagen een heel vervelend gevoel aan mijn neus en gezicht. Kan dat door dat zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hoeft niet, maar het is wel waarschijnlijk dat het door je nek komt.

Een vastzittende nek kan allerlei klachten veroorzaken zoals, hoofdpijn, rugklachten, tintelend gevoel in arm en vingers, spierpijn in gezicht, slapeloosheid.

Het lijkt mij dat je nu volledige ontspanning nodig hebt. Een sauna kan wonderen doen. Maar als je regelmatig onder stress moet presteren, dan is het raadzaam om de kern aan te pakken i.p.v. symptomen te bestrijden.

Sterkte ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja.

Wanneer je je nek altijd scheef of een foute kant op houd, kan je kaakpijn krijgen, door gedoe met zenuwen en spieren. Ook kan je pijn krijgen in de rest van je gezicht, en dus ook op je neus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, is wel iets wat ik soms tegenkom.
Gaat soms gepaard met een veranderd adempatroon (-> hyperventilatie).
Tevens kan verhoogde druk/spanning van schedelbotvlies klachten geven in het aangezicht. Dit wordt veroorzaakt door aanhechtingsplaatsen van nekspieren net achter oor en aan achterhoofd. Kan ook hoofdpijn geven.

Probeer rustige bewegingen te maken om nek wat soepeler te krijgen. Indien dat niet werkt, lijkt consult fysio- of manueeltherapeut me zinvol. Kan je zonder verwijzing van de huisarts heen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding