Wanneer weet je als je vinger gekneusd of gebroken is

Kreeg er vandaag een bal op en hij doet nog egt heel veel pijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
124.1K

Antwoorden (5)

Als hij gebroken is kun je hem niet meer buigen.. Als hij gekneusd is wordt hij dik en blauw. Voor de zekerheid even langs de dokter?? Sterkte ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje
Voor de zekerheid altijd een röntgen foto laten maken in het ziekenhuis. Alleen dat geeft uitsluitsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem gekneusd de kenmerken daarvan zijn, bloed dat zich onder de nagel versprijd, de vinger zwelt de eerste twee dagen op, maar later voel je niks meer na ongeveer een maand dan is de nagel eraf en na een week of twee groeit ie weer terug.

Gr. Kristina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druk voorzichtig met de voorkant van jou vinger op een tafel .
En als je een lange nagel hebt dan even met een andere vinger ertegen aan drukken .
En als je dan een stekende pijn voelt dan is hij gebroken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan KAN hij gebroken zijn maar dat hoeft niet.
Bij een breuk is er een zwelling rondom het gebroken ledemaat, bij een kneuzing is de zwelling alleen aanwezig bij de beschadiging. Bij een breuk kan je het ledemaat meestal niet meer bewegen, bij een kneuzing wel(ook al is dat pijnlijk)
Bij een breuk hoor je vaak een knak als het breekt en bij een breuk kan de vinger een vreemde stand krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de zekerheid langs de huisarts gaan. Hij kan je doorsturen naar de eerste hulp