Wat wordt er met foto's gedaan die ambulancebroeders maken?

Ik vroeg me af wat er met de foto's gebeurt die door ambulancebroeder worden gemaakt als er bijvoorbeeld een ongeval heeft plaats gevonden. En of deze foto's bijvoorbeeld ook na de hand ingezien kunnen worden. Bij een ongeval waar ikzelf namelijk bij betrokken ben geweest zijn ook foto's gemaakt door het ambulance personeel. Maar ik weet niet waar deze foto's terecht zijn gekomen. En of ik ze nog kan in zien? Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, ik kan er niets over vinden en ik vind eigenlijk dat die mensen zich niet met foto's bezig moeten houden. Weet je het zeker?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik heb een motor ongeval gehad, ben niet bewusteloos geweest of zo dus heb alles meegemaakt. En de ene ontfermde zich over mij, en de chauffeur maakte foto's met een camera van mijn motor.
Maar nooit achter de foto's aan gegaan verder. En nu een jaar later ben ik eigenlijk wel benieuwd of die worden gebruikt. Ik zal zelf het ziekenhuis wel kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle: Hoe kan je een mening hebben over iets waar je niks over kan vinden en de reden niet van weet? @vraagsteller:
Mogelijk reden: Het is waardevol voor de artsen om informatie te hebben over hoe letsel is ontstaan. Vooral als het slachtoffer bewusteloos is.
Als je helm zwaar beschadigd is, is de kans op hersenletsel groot, is je helm onbeschadigd dan kunnen ze eerst naar andere dingen zoeken. Een deuk in je tank kan aanleiding zijn om je geslachtsorganen en omgeving extra te checken.
Bij auto's: airback? voorruit ingekopt? enzovoorts, een foto is sneller gemaakt dan een checklist invullen. De ambulancedienst is meestal een apart bedrijf. Google op ambulancedienst en je woonplaats en je vind waarschijnlijk een adres en/of telefoonnummer. Daar kunnen ze je misschien verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde dat ik er niets over kan vinden op INTERNET! Dus redenen, argumenten, waarom etc. Persoonlijk vind ik dat de ambulancerijder zich bezig moet houden met hele andere dingen en als die al moet kijken naar deuken in tanks, en airbags etc dan moet hij dat ZIEN en doorgeven. Denk je werkelijk dat ze bij de SEH eerst zijn fotootjes gaan zitten bekijken? Natuurlijk niet, die info wordt gewoon mondeling doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een foto is zo veel meer te zien dan dat je kan onthouden, daarnaast zal je veel missen wat wel op de foto meegenomen wordt.
Nee, natuurlijk gaan ze niet eerst foto's kijken, maar wel kunnen er vragen zijn die een foto wel kan beantwoorden. Helemaal als die vraag een dag later pas komt, van bijvoorbeeld een internist. Het blijft zo dat jij de reden van de foto's niet weet (ik ook niet) maar jij vindt toch dat ze zich met iets anders bezig moeten houden. Typisch een "de beste stuurlui staan aan wal" redenering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het best nut heeft dat er na der hand nog foto's zijn. Maat vroeg me af waar ze na de tijd blijven en of er wat verder mee gebeurt. Maar bedankt voor de tip dat ik het ambulance bedrijf zelf kan benaderen. Heb inmiddels wen telefoonnummer gevonden en zal maandag ff bellen of ze nog wat hebben liggen :) en kan dan waarschijnlijk me eigen vraag beantwoorden hehe

Antwoorden (1)

Ze worden sowieso laten zien aan de politie omdat het in dit geval om een ongeval gaat en de politie moet toch zoveel mogelijk informatie hebben over het ongeval. Misschien dat de ambulance/ziekenhuis er ook nog iets mee doet maar dat lijkt me niet heel noodzakelijk?

Of je ze kan inzien durf ik niet te zeggen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zo wel heel makkelijk een antwoord geven. Waarom maakt de politie die foto's niet zelf? De politie is er vaak eerder bij en heeft minder te doen als het ambulancepersoneel bezig is. Ik vraag me af waarom ze daar de tijd voor hebben, waarom ze dat doen en wat er met de foto's gebeurt en ik krijg niet het gevoel dat jij daar nu echt een antwoord op geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan had de vraagsteller zijn/haar vraag denk ik iets duidelijker moeten stellen. Hoe de vraag er nu staat heb ik zo goed mogelijk antwoord proberen te geven en ik probeer het tenminste. Misschien probeerde de vraagsteller inderdaad iets anders te vragen maar dan heb ik dat anders begrepen ;)