Kan het kwaad dat je oog niet helemaal sluit?

Ik kan mijn rechteroog niet helemaal sluiten, maar door het sluiten (knipperen ) blijft je oog vochtig!
Zou het uit kunnen drogen nu het niet helemaal sluit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaap je dan met je ogen open?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja waarschijnlijk wel he!
Het gaat niet dicht zeg ik toch;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja oke, maar het lijkt me toch raar :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaliter moet je je ogen gemakkelijk volledig kunnen sluiten. Als mensen door enige oorzaak tijdelijk hun oog niet goed kunnen sluiten, krijgen zij druppels en zalfjes die je op de oogbol aanbrengt zodat je oog inderdaad niet uitdroogt. Ik zou om risico's uit te sluiten de huisarts vragen er even naar te kijken. Je zicht is tenslotte nogal een cruciaal zintuig en daar moet je zuinig op zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je,Kwebbel,dat het oog open blijft als je slaapt? Heb je dat door je partner laten controleren?
Maar ik weet dat het bestaat,onze zoon had het toen hij zo'n jaar of 4,5 was en ook nok nog met beide ogen! Een griezelig gezicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vandaag een operatie gehad aan beide ogen, en nu zitten er hechtingen in, met daarover pleisters.
Een pleister zit zo ongelukkig geplakt dat ik mijn rechteroog niet meer helemaal kan sluiten.
Ik mag de pleisters er nog niet afhalen,dus vroeg me af of het kwaad kan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dan moet je iemand zien te krijgen,die met een pipetje af en toe een druppeltje water of duratears in je oog druppelt gedurende de nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh;-)
Daar zal hij blij mee zijn hahahaha
Ik denk dat ik die pleister er maar afpeuter;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Het viel achteraf wel mee;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd Loenie,dat hadden we het allereerst moeten vragen,maar zolang die pleister er op zit,zal ze daar nog geen antwoord op kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan ik dat wel keelmoosje;-)
Ik ben niet geholpen aan mijn vingers;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben die ene pleister te strak geplakt volgens mij,
Hahahaha mijn ooglid zit niet tegen mijn wenkbrauw hoor;-P
En ik kan mijn oog op een klein stukkie na dichtkrijgen, maar net niet helemaal snappie?
Maar ik frot hem er wel af vanavond nog hoor!
Heb er al helemaal genoeg van;-)
En ja ik zie gewoon goed hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee Kwebbel!! blij te horen dat het is meegevallen FIJN!! Wat die rare pleister betreft. ik zou even langs een noodarts gaan, desnoods vraag je telefonisch advies. ik wilde je eerst voorstellen het oog zelf volledig af te dekken met een gaasje of zo. Maar misschien is het juist de bedoeling dat het een beetje openblijft? Ik heb geen bal verstand van oogoperaties ( gelukkig!) en als ik jou was zou ik het even navragen.. daar zitten ze toch voor? :) desnoods bel je de 24/7 poli. BETERSCHAP!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Gee..Dank je;-) Mijn vriend doet er vannacht af en toe een druppeltje water in..
@Loenie, Nee dat doe ik niet (durf niet) hahahaha.
Was net al even aan het prutsen geweest, maar blijf er nu af;-)

Het beste antwoord

Het lijkt me dat zolang die pleisters er zitten het niet zoveel kwaad kan 's nachts. Maar het oog zou wel uit kunnen drogen, dus toch gauw weer naar de dokter voor oogdruppels en/of zalf.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee,dat kan het niet,zie ook mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je lenzen draagt lijkt het me wel belangrijk. Bij een controle bij de opticien kijken ze daar ook naar. Je ooglid verspreid het oogvocht over het oog en dat vocht heb je hard nodig als je lenzen draagt, anders is het te pijnlijk om ze in te houden, harde lenzen in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen lenzen..maar bedankt voor de tip!