nee zeker niet, zit veel meer vet en suiker in ontbijtkoek.

wat ook nog eens zo is, in ontbijtkoek zit Acrylamide wat kankerverwekkent kan zijn. Gelukkig is het gehalte daarvan erg gedaalt met de tijd, want het was echt veel te hoog, maar als je veel ontbijtkoek eet verhoogt de kans op kanker.
Geniet! maar met mate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

jammer genoeg niet, in ontbijtkoek zit meer suiker dan in brood.
Rieneke1
14 jaar geleden
Het hangt er een beetje vanaf waar de ontbijtkoek mee gezoet is. In natuurwinkels kun je ontbijtkoek kopen die met moutstroop of andere 'trage suiker' gezoet is.

Dat is dan alweer een stuk gezonder en zou best in de buurt van bruin brood kunnen komen.
14 jaar geleden
Ja hoor, Peijnenburg volkoren ontbijtkoek is van nature vetarm en er worden geen conserveermiddelen aan toegevoegd. Een sneetje Peijnenburg volkoren koek bevat minder calorieën dan een sneetje bruin brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Met name de donkere rand van het ontbijtkoek is niet gezond;schijnt zelfs kankerverwekkend te zijn.

In plaats van bruin brood kun je overigens beter kiezen voor volkoren brood.

En als je nog gezonder wilt: ga dan voor roggebrood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bruin brood is veel gezonder.