De bloedglucosespiegel (glykemie, suikerspiegel) is een maat voor de hoeveelheid glucose die opgelost is in het bloed en wordt uitgedrukt in millimol per liter (mmol/l). Een normale nuchtere waarde ligt tussen de 4 en de 8 mmol/l.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedglucosespiegel

Het cholesterolgehalte wordt gemeten met een bloedonderzoek. Er zijn meerdere metingen nodig om een betrouwbaar beeld te krijgen van uw cholesterolgehalte.
Globaal wordt de volgende indeling aangehouden:
Totaal cholesterolgehalte
Uw cholesterolgehalte is
lager dan 5,0 mmol/l = normaal
5,0 - 6,4 mmol/l = licht verhoogd
6,5 - 7,9 mmol/l = verhoogd
hoger dan 8,0 mmol/l = sterk verhoogd
http://www.hartstichting.nl/risicofactoren/hoog_cholesterol/wanneer_te_hoog/?gclid=CKKdtcewwLUCFaTMtAod0gUALw

Maar bij cholesterol gaat het niet alleen om deze waarden:
Het totaal cholesterolgehalte is niet voldoende om met zekerheid vast te stellen of u een verhoogd cholesterolgehalte heeft. Uw arts bekijkt ook een aantal onderliggende waarden:
•LDL cholesterolgehalte
•HDL cholesterolgehalte
•trigliceridengehalte

Of de leeftijd een bepalende factor is, dan zal nooit als enige gelden.
Dit soort waarden hangen altijd aan het totaalplaatje:
gezondheid, leefpatroon, eetgewoonten, beweging etc.