Hoe voorkom ik mijn avonddip?

Ik heb altijd, tenzij ik actief bezig ben, een avonddip rond 9 uur. Het maakt niet uit hoe moe of hoe fit ik ben en ook niet of ik de nacht ervoor veel, normaal of weinig heb geslapen. Hoe kan dit verklaard worden en wat ik hier aan doen om het te verminderen en het liefst te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Eet je iets tussen je avondmaaltijd en het tijdstip dat je gaat slapen? Als daar redelijk wat tijd tussen zit en je eet niets, kan de dip een teken zijn dat je iets moet eten - fruit kan praktisch zijn omdat het suikers bevat en een hoop gezonde stoffen, terwijl het (doorgaans) niet zwaar op de maag ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, misschien eens proberen met 1? Als je lijf veel suikers gaat afbraken, kan het zijn dat je zoveel insuline aanmaakt dat je daardoor juist een dip krijgt. Kwestie van uitproberen.
Het kan ook domweg je bioritme zijn.
Proberen om actief te zijn, als je zelf al het idee hebt dat je er dan geen last van hebt (het klassieke wandelingetje na het eten kan misschien al helpen).

Andere antwoorden (1)

Avonddip kan ook te verklaren zijn aan de hoeveelheid avond eten je gegeten hebt, daardoor gaat je bloed minder snel stromen, je lichaam moet het eten verwerken. Bewegen na het eten ipv op de bank gaan zitten (mocht je dat doen) kan helpen daar tegen.