Hoe kan ik van mijn neurotisch gedrag af komen?

Ik wordt helemaal nerveus van mensen die met de mond vol praten. Ik krijg dan een verschrikkelijk zenuwachtig gevoel in mijn maag.

Wat kan ik hier aan doen? Tegenwoordig praat bijna iedereen met de mond vol, en hebben ze weinig tafel manieren. Ik stoor me hier heel erg aan, maar wil er niet steeds iets van zeggen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet meer zo'n neurotisch gevoel krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hier ook graag een antwoord op hebben. Ik word echt enorm boos en raak verschrikkelijk geirriteerd als ik andere mensen hoor eten. Dit geldt voor alle eetgeluiden behalve die van mijzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je jou irriteert zeg er dan wat van ..., hoe kunnen mensen zich verbeteren als ze er niets over horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik het niet redelijk vind om te klagen over heet feit dat iemand zit te eten. Ik eet zelf toch ook.

Antwoorden (4)

Je zou kunnen vragen of ze geen last hebben dat het eten uit hun mond valt...
Maar heb je zelf wel eens nagedacht over je eigen gedrag en wat daar irritant aan kan zijn? Het kan toch niet zo zijn dat jij alles perfect doet en de rest niet? Of vind je de persoon in kwestie niet zo leuk en zoek je onbewust daarom dingen waar je je aan stoort?
Als iedereen hetzelfde zou doen dan was de wereld wel erg saai.
http://www.tolerantie.nu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Concentreer je tijdens het eten enkel op dat wat jij doet,en niet op dat wat anderen doen,laat je door hen niet afleiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je eerst moet weten. is dat jouw gedrag helemaal niet neurotisch is.
Er zijn nu eenmaal mensen, die zo eten en zich niet realiseren, dat dit niet bepaald netjes is. Echter er iets aan doen is lastig, misschien help het om te zorgen dat je ze niet kan zien of hoort en/of zoek aansluiting met mensen die beter zijn opgevoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer zelf eens heel bewust met je mond vol te praten. Oefen dit net zolang totdat het je niet meer stoort. Lukt je dat, dan ben je misschien een heel eind verder. :)