Mijn alcohol was roze/rood toen ik moest overgeven door een teveel aan alcohol, moet ik naar de dokter?

De volgende morgen bleek niet alles helemaal opgeruimd en leek het zelfs een beetje fluoriscerend roze. 's Nachts was het echter wel vrij rood (niet bloedrood denk ik). Zelf dacht ik dat het misschien wel kan komen door rode wijn, maar omdat het de volgende morgen zo'n gekke kleur was, ga ik twijfelen. Alvast bedankt.

Toegevoegd na 41 minuten:
Er staat dat mijn 'alcohol' roze/rood was. Ik bedoel mijn braaksel!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
16.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Je hebt alles wat je in je maag hebt er uit gegooid. Dat stinkt en verkleurd in van alles.
Z512099
8 jaar geleden
Doet me toch aan een bloeding denken...
Had je bij het overgeven pijn in de slokdarm ?
Mogelijk is die wat gekwetst, is er wat bloed meegekomen, ik zou dat toch voorleggen aan de dokter.
Kan ook vanuit de maag komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je bloedt overgeeft zal het eerder zwart zijn, dan rood. Dit klinkt meer als de wijn die je hebt gedronken die weer naar buiten komt.
Z512099
8 jaar geleden
@ Sebas, bloed dat van de slokdarm komt is felrood, alsook uit de maag ( als de bloeding recent is ).

Antwoorden (2)

Met een keer overgeven na het nuttigen van teveel alcohol hoef je niet naar de dokter. Meestal ben je de dag er na nog goed gammel, maar dat gaat ook wel weer over. Als je na twee dagen nog ziekelijk bent zou je een dokter kunnen raadplegen.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om de kleur. Braaksel was roze/rood. Daar maakt ik mij vooral zorgen over.
jc54
8 jaar geleden
Dat ligt waarschijnlijk aan de rode wijn of wat je gegeten hebt. Je eten verkleurt sowieso als je het naar binnen gewerkt hebt en de spijsvertering al in gang is gezet.
Heb je whisky gedronken of rode wijn? Heb je bietjes gegeten of nasi?

Kan allemaal en als je overgeeft gooit je maag alles er uit ook water/vocht en ook die boterham met rode kersenjam bijvoorbeeld.

Let er op hoe je je voelt, gammel / beroerd, wordt allemaal beter. Rustig aan en dan breekt het lijntje niet.

Alleen als je blijft overgeven of hoge koorts [of andere onbegrijpelijke symptomen] hebt , zou ik even de huisartsenpost bellen en daar advies vragen.

Alcohol... doet meer dan je lief is, sterkte!

Toegevoegd na 51 minuten:
Na je toevoeging:
Ja, ik begreep wel dat je je braaksel bedoelde.
De kleur hiervan is afhankelijk van wat je gegeten/gedronken hebt. Alles komt eruit, uit je maag, als je daarna nog zou spugen, komt er gal uit, omdat je maag leeg is.
Als je verontrust bent door de 'rood/roze' kleur, let maar op hoe je je voelt, zoals ik als schreef gammel/beroerd/brak , dat gaat in de loop van de dag beter, zakt en vergeet niet te drinken : water! heel belangrijk, en probeer ook iets te eten.

Zoals ik als schreef, alleen als je blijft overgeven, hoge koorts krijgt of andere onbegrijpelijke symptomen [dus niet de hoofdpijn van een kater!] dan zou ik even met de huisartsenpost bellen en vragen hoe of wat.

Nogmaals sterkte! en Happy New Year!

Toegevoegd na 52 minuten:
zoals ik AL schreef