Ben ik gestressed of overspannen?

Hey mensen,

Ik kana l een week niet naar school omdat ik ben geknapt omdat ik dubbel zie enzo(probleem met de ogen).Maar ben al een hele tijd zeer gestressed.Heb soms hartkloppingen en kan meestal niet in slaap komen.heb soms bijna huil momementen en pieker altijd.heb stress om bijvoorbeeld een klein gesprekje engels.ben bang dat het niet alleen aan mn ogen ligt waarom ik zo gestressed ben maar ben over het algemeen zeer gestressed en zit weleens op school dat ik denk als iemand nu grote bek heeft of opmerking dan gooi ik de computer uit het raam(doe ict)ben al gestressed om mn ogen namelijk maar weet bijna wel zeker dat het daar niet alleen van komt.mn handen trillen en zweten continu.en pieker en denk altijd.ben bang om het tegen mn huisarts te zeggen ,omdat dat wijf(sorry) er altijd een boek bij pakt.

nouja ik hoor het wel.voel me er niet goed bij.

alvast bedankt johan.(ben 19)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (13)

waarschijnlijk overspannen. hoelang heb je dit al ?? want gestrest zijn gaat meestal over .
maar in jou geval zou ik toch bij dat WIJF MET HAAR BOEKJE langs gaan :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is echt de beste oplossing. en zoals antwoord van heksje is niet echt juist.. dat kan je beter niet meteen doen. je kan beter bij je huisarts die heeft een ''dossier" van jou en kent je ook waarschijnlijk beter. ut gewoon je gevoelens houd je niet in en zeg gewoon hoe je het hier verwoord.
je dokter zal dan een soort diagnose maken waarschijnlijk en je doorsturen naar een speciale arts of dergelijke.
als je ooit emotionele problemen hebt ofzo , of dergelijke problemen als dit altyd met iemand over praten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en al geweest?
In mijn beleving geef je eigenlijk je eigen antwoord al, ja je bent gestresst, je zenuwgestel staat onder hoogspanning (of dat door school komt, of druk van buitenaf of uit jezelf kan ik niet beoordelen) En dit uit zich vaak in dit soort symptonen, als je liever niet naar je huisarts gaat, zou ik een alternatieve arts/acupressuur overwegen, maar in ieder geval kun je zo niet door dat mag duidelijk zijn. Ik hoop dat je een goede arts vind, en een luisterend oor want wat ik lees is dat je ook opkropt, en daar word niemand beter van, jij al helemaal niet, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress, overspannnen of depressief. De dingen die je noemt (dubbel zien, niet kunnen slapen, huielen e.d) zijn allemaal symptomen. Ga naar een dokter en ga niet zelf dokteren door hier met je vraag te komen. Zo kom je er echt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je handen altijd trillen en zweten, en je trilt ook van binnen, en je piekert constant is de kans groot dat je overspannen bent.
Als je overspannen bent, maar je negeert de verschijnselen, dus je gaat maar door, dan gaat het lichaam uiteindelijk aangeven: "Ho, stop... ik kan niet meer verder.". Dat uit zich bij jou in het dubbel zien.
Misschien kun je voor jezelf rustig op papier zetten wat precies je klachten zijn, en waar je mee rondloopt. Dan ga je daarmee naar je huisarts, en als je bang bent om iets tegen haar te zeggen kun je het nog altijd voorlezen van je zelfgeschreven uitleg. Waarschijnlijk kan zij je wel doorverwijzen.

Je moet hier in ieder geval niet mee door blijven lopen. Je lichaam is een soort motortje, en dat heeft brandstof nodig. Op dit moment is de brandstof, - je energie- op, en moet jij weer leren om bij te tanken.

Veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit je duidelijk iets dwars.
en je klinkt op deze manier duidelijk overspannen
er is dus een factor(s) niet goed in je leven ?
te veel werk, te hoge druk ? (meestal bijzaak)
vriendin kwijt ?.
ouders, familie leden overleden
drugs gebruik ? op de grote hoop met teveel eten
en andere verslavingen
je weet vaak zelf het beste wat er speelt
toch maar dat "wijf"de kop gek zeuren ;)

en ja toch even naar de oogarts ict is nogal gevoelig voor de ogen
13 jaar geleden
Johan, dit is erg vervelend voor je. Je voelt je stresserig en gejaagd om van alles en nog wat. Met een lontje dat on beetje opgebrand is. Zware stress, dat in ieder geval.

Als je nou hier goeie tips krijgt, print je die uit voor je huisarts. Dan heeft ze dat boek niet meer nodig.

Denk eens goed na wanneer deze situatie zo begon, die hartkloppingen, dat zweten...
Privé-problemen? Studie toch niet naar wens?

Als je een oorzaak kunt benoemen, dan kun je dat aanpakken. Zo niet dan zal dokter toch onderzoek moeten doen. Want zo in het wilde weg iets voorschrijven, dat gaat niet.

Toch naar je huisarts. 't Is niet anders. Met deze vraag in het kort geprint, omdat je zo duidelijk aangeeft wat er aan de hand is. Want je hebt hierbij medische hulp nodig. Dit is niet goed voor je als de situatie van nu te lang aanhoudt.
Is je huisarts zeer binnenkort met ski-vakantie? Ga dan snel naar de invaller...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft a££ebei.!
Zoek hulp...

Toegevoegd na 10 minuten:
chek bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress komt van zaken die niet zijn afgehandeld. Zet je leven op de rit. Toon meteen wat meer respect voor je omgeving. Doe wat je nog doen moet en de stress zakt vanzelf uit je lijf. Let wel, met de discipline waarmee je werkt moet je je ook ontspannen, dan komt het ook niet zover dat je je beroerd voelt. Je kan wel pilletjes nemen Tegen stress (alleen via die mevrouw met het naslagwerk) maar dan heb je over een jaar twee problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch naar de huisarts, zij kan je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen. Want op dit moment ben je compleet vastgelopen en kun je wel wat hulp gebruiken om weer op gang te komen en jezelf weer te redden zonder al deze ellende.
Desnoods print je deze vraag uit (tip: vervang dan dat: 'wijf(sorry hoor)' even door 'zij'), en laat je dat aan je huisarts lezen, zodat ze ook weet dat je het vervelend vindt dat ze altijd een boek pakt (en zij misschien kan uitleggen waarom ze dat doet - misschien zoekt ze gewoon bevestiging van wat ze denkt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je niet lekker voelt is alles een ramp. het spiraaltje gaat neerwaarts en houd zichzelf in stand als je niets onderneemt.

voordeel hiervan is dat het ook de andere kant op kan gaan. als iets lukt voel je je wat beter, kijk je anders tegen de dingen aan en gaat het spiraaltje weer omhoog.

pas wel op dat je niet bij een burn out beland door domweg door te blijven modderen (hier zit je wel even aan vast!!!)

je huisarts heb je nodig helaas. ze zal naar je ogen kijken
mocht je je huisarts niet vertrouwen hierin kan je je door laten verwijzen naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt.

de start ligt helaas bij je huisarts, dus zou het er toch maar op wagen!!!
je lichaam geeft aan dat het op deze manier niet meer gaat dus er moet sowieso wat veranderen!
psychische klachten slaan op je lichaam heb je al ontdekt, dus tijd om in te grijpen!!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Lijkt mij dat je overspannen bent,sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger voor stress ,voor jou is het belangrijk dat jij je eigen grenzen leert kennen.
Zo kan je ook eerder ingrijpen door bijvoorbeeld wat ontspanningsoefeningen te doen.Omdat je gevoelig voor stress bent is de stress op zich al voldoende om meer stress te krijgen en zo kom je in een vicieuze cirkel .
Voor jou is het belangrijk deze cirkel te doorbreken,
Spreek met je arts hierover,veel succes hiermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je opleiding te zwaar is voor jou en dat dat vooral de oorzaak is van jouw stress.
Maar bespreek dat met de huisarts, en houdt je vooral een beetje in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb niks gezegd tegen de huisarts ik weet niet waarom gvd.groetjes johan.

ik zal binnekort echt moed op meoten rapen want dit gaat niet goed.

domme ik