Hoe komt het dat ik elke ochtend een verstopte neus heb?

De ene keer is de linkerkant verstopt en de andere keer rechts. Na een paar uur wordt het pas minder.

11 jaar geleden
36.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een onterecht getriggerde afweer reactie,
Even snuffelen aan een flesje eucaliptus olie ( de tuinen) help.
Is verder niets aan te doen.

Het beste antwoord

Hoe het komt dat jij dat hebt, dat kunnen wij natuurlijk niet weten..........
Het komt heel vaak voor en de oorzaak kan bij iedereen anders zijn.

http://www.dokter.nl/index.php/Keel-neus-oren/63108-Iedere-ochtend-wakker-worden-met-een-verstopte-neus.html

Het zou kunnen zijn:
Een allergie voor huisstofmijt. Dat is het bij mij. Kun je laten testen.
Een langdurige verkoudheid.
Te droge lucht in je slaapkamer.
..........etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Weet je wel zeker dat hij verstopt is? Onze neusgaten zijn nooit beiden de hele dag 100% open. Zo ver ik weet wisselt dit zich af per kwartier en allebei volledig open. Wie slaapt heeft een andere houding waardoor je ophopingen kunt krijgen. Vandaar dat sommige mensen ook snurken. Genoeg ventileren in je slaapkamer is een must. Een (te) droge kamer kan leiden tot klachten. Sommige mensen hebben last van poliepen. Dan gaat de boel ook eerder dicht zitten, met name 's nachts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je kamer stoffig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je rookt is dat vrij standaard. Ook als je met de kachel aan slaapt. Daar wordt de licht in huis erg droog van. Klein raampje open zetten kan al helpen.