Waarom word er zoveel meer aandacht aan borstkanker besteed ?

Alle kanker is mijns inziens even erg,sommige vormen zijn minder goed te genezen dan borstkanker.Deze vormen van kanker horen toch evenveel aandacht te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

alhoewel ik voor educatie ben, zeker als het kanker betreft is het hele pink ribbon gebeuren hype gevoelig. er bestaat ook geen hiv glossy terwijl dat toch ook een dodlijke ziekte is.

ik hoorde net nog een spotje: "bent u autisme vriendelijk?" 10 jaar geleden was die oneveredige aandacht op adhd gericht. en waarom? mijn vrees is dat er mediagenieke aandoeningen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gevoel krijg ik nl.ook een beetje,dat het een hype aan het worden is.Heeft niet zo veel meer met puur voorlichting te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meerdere goede antwoorden maar dit komt het dichtst bij mijn gevoel hierover.

Andere antwoorden (6)

Omdat borstkanker relatief gemakkelijk is op te sporen in een heel vroeg stadium, en er dan nog goed iets aan gedaan kan worden zonder hele borsten te verwijderen. De aandacht wordt eraan besteed omdat die vroege opsporing vaak niet gebeurt, en er dus mensen onnodig operaties moeten ondergaan of zelfs onnodig sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vrouw een borst moet missen zie je dat aan de buitenkant.Als een mens een stuk darm moet missen ziet niemand er wat van.Daar heeft het misschien mee te maken ?
Juist omdat borstkanker bij tijdige ontdekking goed te genezen is, is het nodig om er aandacht aan geven, zodat vrouwen erop gewezen worden dat zij door zelfonderzoek eventueel hun leven kunnen redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook mannen krijgen borstkanker, las ik vd week in de krant :0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik las het ook :0. Maar ik denk dat het percentage beduidend lager ligt dan bij vrouwen. Voor mannen is er nu veel aandacht voor prostaatkanker, een ziekte die net als borstkanker bij vrouwen door zelfonderzoek in een vroeg stadium ontdekt kan worden, waardoor de kans op genezing aanzienlijk vergroot wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens lala :-|
Je hebt gelijk. Ik denk dat het zo is omdat borstkanker veel voorkomt, er dus veel mensen direct en indirect mee te maken krijgen en er daarom dus veel geld gedoneerd wordt zodat er meer onderzoek gedaan kan worden. Het is misschien erg negatief om zo commercieel te denken maar de praktijk bewijst het. Zo zijn er helaas ook ziekten die zo zeldzaam zijn dat er nauwelijks geld is voor onderzoek en er dús ook geen gepaste behandelingen en medicatie voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je er maar 2 hebt, maar er niets ergers is voor een vrouw om er een te verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dat is wat overdreven hoor eef, liever een borst verliezen dan je leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je ook weer gelijk in.
Omdat borstkanker meer vrouwen treft dan enige andere vorm van kanker. En het bij tijdige ontdekking heel goed te behandelen is. Ook zonder het verwijderen van (een deel van) de borst.
Andere kanker is natuurlijk ook erg, en komt veel voor. Maar borstkanker komt gewoon net een tikje meer voor.

En bijkomende feitje. Borstkanker treft niet alleen vrouwen, mannen kunnen het ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1
idd ongelooflijk hoeveel vrouwen het treft.
Er is ook veel aandacht voor prostaatkanker, darmkanker en baarmoederkanker. En ieder dubbeltje kan maar 1 keer worden uitgegeven, dan daar waar je het meeste gevallen kan genezen voor je dubbeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat het niet waar is.