hoe kan het dat het lijkt alsof mn voet nat is?

ik heb de laatste paar dagen elke keer het idee alsof mn voet nat is aan de onderkant, dan ga ik voelen en dan is dat helemaal niet zo, heel raar? weet iemand misschien hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Jouw huid zit vol met zenuwuiteinden waardoor je kunt voelen. Deze zenuwuiteinden, die ook wel huidsensoren genoemd worden, sturen boodschappen naar de hersenen. Ze vertellen je of je druk, warmte, kou of pijn voelt bijvoorbeeld.
Of nattigheid.

Die zenuwuiteinden kunnen je hersenen best voor de gek houden.
Dat kan bijvoorbeeld onder invloed van medicijnen,
of slaap.
Meestal niets ernstigs en niets blijvends, behalve voor kankerpatienten die chemokuren krijgen. Daarvan raken juist die kleine zenuwuiteinden van slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen medicijnen, niet als ik slaap en ik heb ook geen chemokuur gehad ?

Andere antwoorden (2)

misschien zijn je handen ook nat en nat op nat dan voel je niet zoveel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee mn handen zijn niet nat
Als de voet kouder aanvoelt dan de ander en het komt vaker voor, kan het ook iets te maken hebben met de bloedtoevoer.