Hoe kan ik me ontspannen tijdens kiezen trekken?

Ik moet binnenkort 5 kiezen en 2 tanden laten trekken voor een beugel. Nu zitten die kiezen niet meer echt heel vast, bijna alleen nog maar aan het tandvlees. Mijn tandarts heeft gezegd dat het geen pijn doet en dat ik er niet tegenop hoef te zien, maar dat doe ik wel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1K

Het beste antwoord

Voldoende verdoven en afspreken dat als je wat voelt je een seintje met je hand geeft. Ik doe bij tandarts liefst de ogen dicht en denk dan aan leuke dingen. Voor de rest kan helpen de tijd te nemen en jezelf (net als bij kleine kinderen het speeltje) wat leuks te beloven naderhand, iets te kopen wat je jezelf nu niet toestaat. Verder is het een kwestie van bedenken dat of het nu pijn doet of niet je het toch wel overleefd. Vervelend blijft het wel en zenuwen heeft bijna iedereen voor zoiets. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vraag aan je tandarts of hij het goed vindt dat je tijdens het trekken muziek op hebt en neem je mp3 speler mee.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest ook 2 snijtanden en een kies laten trekken voor een beugel. Als er genoeg verdovingen in zit, en een gezellige tandarts heb die je vertrouwd, hoef je nergens druk om te maken. Als je het niet zeker weet of je wel genoeg verdovingen er in heb (dat voel je wel) dan moet je gewoon een extra nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-probeer je iets 'pettigs' voor te stellen
-houd je lichaam zoveel mogelijk 'ontspannen', oefen dit nu al.
ik vind naar de tandarts heel onplezierig, omdat het echt moet oefen ik het ontspannen heel vaak.

kijk even hier: http://www.health-psychology.com/ontspanning/tekst1.html
daar vindt je ontspanningstips!

sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volledige narcose moet wel helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je in: wat kan er verkeerd gaan? En wat is daar evt aan te doen. Sterkte en suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Concentreer je op je ademhaling en zorg dat deze heel diep en regelmatig is. Adem dan ook zo diep dat het bij wijze van spreken je tenen haalt. Leg je aandacht dan ook bij je tenen.