Hoelang duurt het voor een verdoving van de tandarts echt helemaal is uitgewerkt ?

Ik ben mijn hele leven gewend dat eenvoudige ingrepen aan het gebit zoals een gaatje boren of tandsteen verwijderen eigenlijk altijd gebeuren zonder verdoving, en heb ook nooit iets ergers gehad, dus hoewel niet onverdeeld aangenaam, vond ik het altijd wel te doen.

Nu heb ik echter een Duitse tandarts, en die wil zo ongeveer overal een verdoving voor geven. Dus ik dacht vanmorgen voor een uitgebreide tandsteenbehandeling (dieptereiniging, schoonmaken tandwortels-alleen bovenkaak, de onderkaak komt vrijdag) en twee gaten vullen het maar eens te moeten doen.

Dat was vanmorgen tegen elven. Inmiddels is het bijna zes uur, en hoewel het gevoel wel weer terug is en ik weer gewoon kan praten, eten, roken en drinken is het hele gebied dat verdoofd is geweest behoorlijk gevoelig, En niet eens het gebit, maar vooral de lippen, de wangen, de bovenkaak, de jukbeenderen, tot de oren aan toe.

Is dat napijn (wat ik zonder verdoving nooit gevoeld heb) of is het een effect van de verdoving zelf, en zo ja, hoe lang duurt het ongeveer voor het niet meer zo gevoelig is ?

(Ik heb iets van 7 of 9 kleine prikjes gehad)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
41.9K

Het beste antwoord

Ik heb dat ook altijd na een verdoving... Heb daar zelfs de dag erna nog 'last' van. Als ik zonder verdoving ga, is de pijn vaak nadat ik behandeld ben al weg. Ik heb dus het idee dat het met de verdoving te maken heeft, vooral ook de plekken waar de spuitjes je tandvlees in gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een verdoving moet gemiddeld na een uur of 3 à 3,5 uitgewerkt zijn. Misschien ben je extra gevoelig of allergisch voor het spul dat die tandarts gebruikt. Dat zou ik de volgende keer melden voor hij weer begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verdoving is wel uitgewerkt, hoor, het gaat om de 'napijn', het zeurderige gevoel in kaken en lippen waar ik - uiteraard- niet aan behandeld ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, maar dat gevoel komt toch van je verdoving? Of is dat zuiver van de behandeling en zou je dat ook zonder verdoving gehad hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de behandeling ook wel zonder verdoving gehad , zowel boren al;s tandsteen verwijderen, maar beide keren was het leed daarna ook geleden. Het moet dus wel van de verdoving komen.
De tandarts heeft je behoorlijk te pakken gehad, zo te lezen.
Omdat de behandeling je hele kaak betrof heeft hij ook je hele kaak verdoofd. Zoveel prikken!
Normaal is een verdoving bij mij al na een uur of 2 zover verdwenen dat ik al weer normaal kan praten, eten en drinken, en na 4 uur wel is verdwenen. Soms is de plek waar de tandarts de spuit in heeft gezet nog wel een halve dag een beetje gevoelig.
Bij jou duurt het wel erg lang. Ik neem aan dat hij gespoten heeft in de delen die je nu nog voelt, gehemelte, wangen enz?
Ik denk dat een duitse tandarts, of in elk geval deze, je een tamelijk zware verdoving heeft toegediend gezien de aard en omvang van de behandeling.
Morgen moet het over zijn, anders zou ik de tandarts inlichten. dan kan hij er de volgende keer rekening mee houden.
Sterkte!