Behoren stukjes van de tanden en/of vullingen tot het natuurlijk proces?

Hallo allemaal,
Ik keek gisteren in men mond en ik zag dat ik hier en daar 'stukjes'/ 'braampjes' heb uit bepaalde vullingen in men tand. Is dit iets dat bij velen voorkomt door natuurlijke slijtage? Ik ben iemand die mijn tanden goed poetst, flost en spoelt ( mondwater ). Ik ben nu al een poosje niet meer bij de tandarts gegaan omdat ik psychisch een moeilijke periode door ga en ik mezelf niet in de buitenwereld kan vertroeven. Iemand?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Tja, ook vullingen hebben niet het eeuwige leven.
Z512099
6 jaar geleden
De vullingen zullen moeten vervangen worden, juist daar waar stukjes afspringen zijn ideale plaatsen waar carries kan ontstaan of zitten, dus zodra het kan naar de tandarts om dit te checken.

Het beste antwoord

Beste Dreamsdolive,
Ik begrijp niet helemaal of je nu je eigenlijke tanden bedoelt of aangebrachte vullingen? Als het om de vullingen gaat waar stukjes vanaf zijn, hoef je je niet zo druk te maken, dat is heel goed mogelijk dat met de tijd hier en daar een vulling niet helemaal gaaf blijft.
Zijn het je natuurlijke tanden en of kiezen waar stukjes vanaf zijn gebrokkeld, dan is er meer aan de hand.
Het kan bijvoorbeeld zo zijn, dat met bepaald medicatie gebruik, maar ook met het ouder worden, je gebit zwakker wordt, iets brozer, wat dus sneller af kan breken.
Het kan ook zo zijn, dat jij, zonder dat jij er erg in hebt, knarst. Dit zou je aan je tandarts kunnen vragen, deze kan aan de hand van het controleren van je gehele gebit zien of dat zo is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!